بدهی خانوارهای آمریکایی از مرز ۱۳ هزار میلیارد دلار گذشت

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان بدهی خانوارهای آمریکایی در سه ماه دوم ۲۰۱۲ با رشد ۳۹٫۴ میلیارد دلاری به بیش از ۱۳ تریلیون دلار رسیده است.

رشد فزاینده بدهی های مردم آمریکا در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی از اوایل سال ۲۰۰۸ میلادی بی سابقه بوده است .

بر اساس این گزارش میزان بدهی های خانوارهای آمریکایی تا پایان سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۱۳ تریلیون دلار رسیده است که این رقم تنها ۲ تریلیون دلار کمتر از ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور است.

آمریکا همچنین رکوردار بدهی های ملی در سطح جهان است که از مرز ۱۶ هزار میلیارد دلار گذشته است.

بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که یکی از مهمترین علل افزایش بدهی های خانوارهای آمریکایی اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو این کشور بوده است . پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی عامل مهمی در افزایش تمایل مردم آمریکا به گرفتن وام و افزایش بدهی های آنها بوده است .

فدرال رزرو آمریکا از دسامبر ۲۰۰۸ میلادی تا کنون نرخ بهره بانکی را در سطح پایینی حفظ کرده است و بیش از ۲٫۳ تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است .

این گزارش افزود ارزش ثروت و دارایی خانوارهای آمریکایی نیز تا پایان سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی با ۳۲۲ میلیارد دلار کاهش به کمتر از ۶۲٫۷ تریلیون دلار رسیده است . موسسه آمار آمریکا هفته گذشته اعلام کرد میانگین در آمد مردم این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی با ۱٫۵ درصد کاهش به کمتر از ۵۵۰۰۵۴ دلار در سال رسیده است . ارزش خالص سرمایه و ثروت مردم آمریکا در سه ماه سوم ۲۰۰۷ میلادی به بیش از ۶۷٫۴ تریلیون دلار رسیده بود . این رقم در سه ماه نخست ۲۰۰۹ میلادی به کمتر از ۵۷٫۲ تریلیون دلار رسید .
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.