بدهی شرکت های هواپیمایی از۵۷۳ میلیاردتومان گذشت/امتناع آسمان ازپرداخت بدهی

۲۷م اسفند ،

ˈمصطفی کشکولیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: پیش از این شرکت های هواپیمایی ۵۳۰ میلیارد تومان بابت خرید سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بدهکار بودند که این مبلغ هم اکنون به ۵۷۳ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته ی وی، در راستای حل مشکل میان شرکت ملی پخش و شرکت های هواپیمایی ،نشست هایی برگزار و توافق هایی توسط دو وزارتخانه نفت و راه و شهرسازی صورت گرفته است که بر مبنای آن شرکت های هواپیمایی موظف شدند ابتدا قراردادهای تازه را منعقد کرده و سپس وجه سوخت دریافتی را به صورت روزانه پرداخت کنند.

کشکولی همچنین خاطرنشان کرد که بر اساس این توافق ها، مقرر شده است که بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت پخش به صورت اقساطی پرداخت شود.

وی بزرگترین بدهکاران به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را شرکت های هواپیمایی اعلام کرد و از شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان و هما به عنوان بدهکاران عمده نام برد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: شرکت هواپیمایی آسمان با حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی، بزرگ ترین بدهکار سوخت است و نمایندگان این شرکت نه تنها مقید به پرداخت بدهی های خود نیستند، بلکه از حضور در جلسات نیز اجتناب می کنند.

کشکولی در پاسخ به این سوال که مدیران شرکت آسمان مدعی می باشند که از دولت طلبکارند، گفت: اینکه گفته می گردد شرکت آسمان از دولت طلبکار است یا خیر، به پرداخت وجه سوخت خریداری شده، ارتباطی ندارد و پول سوخت را باید پرداخت کنند.

وی گفت: بیشتر شرکت ها قرارداد تازه را امضا کرده اند و تنها یکی دو شرکت نظیر آسمان ، باقی مانده اند.

در این ارتباط،ˈعلیرضا ضیغمیˈ مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و معاون وزیر نفت پیش از این گفته بود: بدهی شرکت های هواپیمایی که علاقه ای به پرداخت هزینه سوخت دریافتی ندارند، از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می گردد.

وی تاکید کرده بود که شرکت هواپیمایی آسمان، یکی از بدقول ترین شرکت های هواپیمایی بوده که حتی علاقه ای به پرداخت هزینه سوخت دریافتی نشان نمی دهد.در صورتی که این بدهی ها مشمول مرور زمان شود، شرکت های هواپیمایی ملزم به بازپرداخت بدهی به اضافه سود آن می باشند.

اقتصام(۴)**۹۱۸۹**۱۵۶۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.