بدهی ۱۰ تریلیون دلاری کشور “ژاپن” / دولت ناچار به افزایش “مالیات” است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت ژاپن طرح افزایش مالیات ها را تعدیل کرد تا به اقلام اساسی مصرفی مردم آسیبی وارد نشود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، دولت ژاپن برای حل مشکلات مالی خود به فکر افزایش مالیات افتاده است. براساس این طرح دو مرحله ای، مالیات بر مصرف در ژاپن به ۱۰درصد افزایش می یابد.

البته روز قبل مجلس ژاپن مصوبه ای را به تصویب رساند که براساس آن، مواد غذایی و دیگر اقلام مصرفی از این قانون مستنثی خواهند بود.

این درحالی است که بدهی های ژاپن از مرز ۱۰ تریلیون دلار قبل است و دولت برای جبران کسری بودجه به سمت افزایش مالیات ها می رود. همواره مالیات یکی از راه های تامین منابع مالی برای دولت ها بوده است.

دولت “شینزو آبه” اول وزیر ژاپن نیز با همین نگاه به فکر افزایش مالیات ها برای جبران بخشی از کسری بودجه خود افتاده است و  برای توجیه این کار به مسائلی ازقبیل پیرشدن جمعیت ژاپن، کاهش میزان زاد و ولد و افزایش بدهی های کشور توجه دارد.

وقتی جمعیت کاری کشور با پیرشدن جامعه و کاهش میزان زاد و ولد کاهش پیدا می کند به همان نسبت، میزان مالیات پرداختی به دولت نیز کاهش می یابد و درنتیجه درامدهای دولت از این طریق تنزل پیدا می کند. این همان وضعی است که دولت ژاپن با آن مواجه است و درنتیجه چاره ای به غیر از افزایش میزان مالیات ندارد.

براساس این طرح تازه، مالیات مصرف کنندگان در ژاپن از ماه آوریل سال آینده از پنج درصد به هشت درصد افزایش پیدا می کند و در اواخر سال ۲۰۲۴ به ۱۰ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.