بدون اغماض با تخلفات سازمان تامین اجتماعی برخورد می‌شود

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
معاون نخست قوه قضاییه گفت:دستگاه قضا با قاطعیت با تخلفات سازمان تامین اجتماعی برخورد می کند و در این راستا هیچگونه اغماضی نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی رییسی روز شنبه در جریان دیدار از نمایشگاه الکامپ در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص گزارش تخلفات مسوولان سابق سازمان تامین اجتماعی افزود:این گزارش هنوز به قوه قضاییه نرسیده و به محض اینکه این گزارش به قوه قضاییه برسد با هرکسی که در این پرونده دست داشته، برخورد خواهد شد.

وی در مورد استقلال مالی دستگاه قضایی اظهار داشت:استقلال مالی دستگاه قضا از موارد درخواستی این قوه بوده است چون ماموریت های این دستگاه متناسب با امکانات آن نیست و این دستگاه به رشد جهشی با اعتبارات مناسب نیازمند است.

حجت الاسلام رییسی با بیان این که البته دستگاه قضایی هرجا متوجه تخلفی شود باز هم برخورد می‌کند، گفت: اگر دستگاه قضایی از طرق دیگر هم متوجه ارتکاب جرم مسئول یا اشخاص یک دستگاه دولتی می‌شد بازهم به آن رسیدگی می‌کرد.

وی افزود: گزارش تهیه شده توسط کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در مورد تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و مردم نیز از روند رسیدگی به این پرونده توسط سخنگوی قوه قضائیه مطلع خواهند شد.

  • رفع مشکلات مالی همواره خواست قوه قضاییه است

معاون نخست رییس قوه قضاییه با بیان این که بودجه دستگاه قضا متناسب با ماموریت هایش نیست و این دستگاه به رشد جهشی بودجه نیاز دارد، اضافه کرد: بعد از رشد جهشی بودجه، قوه قضاییه با افزایش درصدهای سنواتی که وجود دارد مسیر خود را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید براین که رشد جهشی بودجه برای دستگاه قضا یک ضرورت است، گفت: با وجود شوراهای حل اختلاف، دستگاه های مختلف در دادگستری و ماموریت های مختلف محول شده به دستگاه قضایی در قانون اساسی، ایجاب می کند که بودجه قوه قضاییه متناسب با ماموریت هایش تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بودجه به صورت جهشی درخواست دستگاه قضایی است و مسئله مالی قوه قضاییه هم همواره مورد تاکید مسئولان این دستگاه بوده است.

  • حقوق شهروندی حق الناس است

حجت الاسلام رییسی با بیان این که سخنگوی قوه قضاییه به طور مفصل به موضوع حقوق شهروندی اشاره کرده است، بیان داشت: حقوق شهروندی شامل بسیاری از بایدهایی می گردد که نسبت به شهروندان و مردم باید رعایت شود.

وی از اشتغال، داشتن زندگی و روابط سالم، امنیت و غیره به عنوان حقوق حقه مردم یاد کرد و افزود: دولت و تمامی دستگاه ها موظفند تا حقوق شهروندان را مراعات کنند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: اگر بخواهیم حقوق شهروندی را صرفا در یک حرکت سیاسی خلاصه کنیم این پاسخگوی حقوق شهروندان نخواهد بود، بلکه تنها حرکتی نمادین برای جلب توجه است.

وی در ادامه بر اهتمام به رعایت حقوق شهروندی از طرف دولتمردان به صورت عام تاکید و تصریح کرد: حقوق شهروندی همان چیزی است که در قرآن کریم از آن به عنوان حق الناس تعبیر شده است.

  • تظلم خواهی طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضاست

حجت الاسلام رییسی در خصوص سخنان اخیر وزیر دادگستری که دولت را مرجع تظلم خواهی مردم معرفی کرده بود، گفت: نمی‌دانم حرف وی چه بود چون ندیدم، اما هر دستگاهی در کشور بر اساس ماموریت هایی که قانون به آن محول کرده است باید پاسخگو و پناه مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی هرکس در هرجای کشور چه از ناحیه اشخاص و یا اشخاص مورد ظلم قرار گیرد، مرجع تظلم خواهی قوه قضاییه است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.