بدون تعاملات بین المللی نمی توان انتظار ارتقای حوزه فناوری ارتباطات را داشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیر شورایعالی فضای مجازی با تایید وزیر پیشنهادی ارتباطات:

امروزه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرزهای کشورها فراتر رفته است و بدون تعاملات بین المللی نمی توان انتظار ارتقای وضعیت داشت. امیدواریم تجربه آقای دکتر واعظی در حوزه بین الملل به کمک تجربه تخصصی فنی ایشان بتواند موانع پیش روی عرصه ارتباطات را در فضای دیپلماسی مرتفع سازد.

خبراقتصادی: دکتر مهدی اخوان بهابادی؛ دبیر شورایعالی فضای مجازی با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم به مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به کمک همه دستگاهها و گروهها به دولت یازدهم و همکاری همه جانبه با رئیس جمهور محترم، انتظار می رود نگاه جامع مدیریت کشور بر این پایه استوار بوده و همه عناصر دست به دست هم بدهند و در انجام امور اجرایی سنگین کشور به دولت کمک کنند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از گزینه پیشنهادی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگار تابناک گفت: مهمترین وی‍‍‍‍ژگی گزینه پیشنهادی ریاست محترم جمهور این است که بعد از سالها، وزیر پیشنهادی از بدنه مخابرات کشور می باشد و نباید فراموش کرد که در زمان مسئولیت مدیریت مخابراتی ایشان، کشور درگیر دفاع مقدس بود و به نوعی در کنار مدیریت فنی، تجربه مدیریت بحران نیز داشته اند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر آمادگی مرکز ملی فضای مجازی برای همکاری هرچه بهتر با دولت یازدهم اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی با توجه به ماموریت سیاست گذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور، آمادگی کامل دارد تا فضای همکاری با قوه مجریه و با تمام دستگاههای کشور را در جهت پیشبرد اهداف ملی، توسعه دهد.
وی افزود: در صورت تایید گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات توسط مجلس شورای اسلامی به تعامل سازنده دو مجموعه بسیار امیدوارم و ان شاء الله در فضای همفکری و هماهنگی،کلیه کاستی های موجود نیز برطرف خواهد شد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی همچنین در پاسخ به برخی ابهامات دربارهٔ فعالیت گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات در حوزه امور خارجه در سالهای قبل به جای حوزه تخصصی ارتباطی، تاکید نمود: امروزه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرزهای کشورها فراتر رفته است و بدون تعاملات بین المللی نمی توان انتظار ارتقای وضعیت داشت. امیدواریم تجربه آقای دکتر واعظی در حوزه بین الملل به کمک تجربه تخصصی فنی ایشان بتواند موانع پیش روی عرصه ارتباطات را در فضای دیپلماسی مرتفع سازد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.