بدون حضور ایران هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هرگز در مقابل ظلم و جور دشمنان تسلیم نشده و نخواهیم شد، گفت: ایران به عنوان بازیگر اصلی منطقه ایفای نقش می‌کند تا آنجا که بدون حضور کشور ما کسی در منطقه نمی‌تواند تصمیمی بگیرد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، پیکر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز با حضور امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش، در شهر نصیرشهر تشییع و به خاک سپرده شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش،  امیر دریادار سیاری در آئین تشییع پیکر دو تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس وجود استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از برکات خون شهدا دانست و گفت: شهدای ما کسانی بودند که بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و با ایثارگری پیروزی قاطع را نصیب ما ساختند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما همواره در صدد آن بوده‌اند تا جلوی رشد و پیشرفت انقلاب را بگیرند، افزود: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی دشمنان برای ممانعت از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه به ویژه استکبار جهانی دست به دست هم دادند و رژیم بعثی را تا بن دندان مسلح و هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند بدون اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری حتی سیم خاردار هم به ما بدهند.

دریادار سیاری در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که قدرت نظام مقدس ما در میان مردم است و افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که مردم شهادت‌طلب و ایثارگر پشتیبانش می باشند هرگز در مقابل ظلم و جور دشمنان تسلیم نشده و نخواهیم شد، بلکه تا پای جان ایستادگی می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: هشت سال دفاع ما چون هدفش دفاع از ناموس، شرف و مملکت اسلامی بود و فرمانده‌اش یک مرجع تقلید بود مقدس شد و امنیت امروز جامعه ما مرهون همان دفاع مقدس است که به برکت خون شهدا و جان‌فشانی ایثارگران و رزمندگان به دست آمد و به سبب این امنیت، کشور اسلامی ما روز به روز در حال رشد و بالندگی و پیشرفت است که باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب غربی‌ها کشور ما را به عنوان کشور گل و بلبل و تفرج‌گاه خود می‌دانستند، تصریح کرد: در آن دوران نه تنها هیچ احساس بالندگی و افتخاری به مردم دست نمی‌داد بلکه وضعیت کشور بسیار شرم آور و خفت بار بود، اما امروز در سایه رهبری فرماندهی معظم کل قوا، به برکت خون شهدا و به سبب حضور همیشگی مردم شهادت‌طلب در همه عرصه‌ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر خبرها دنیا واقع شده و به عنوان بازیگر اصلی منطقه ایفای نقش می‌کند تا آنجا که بدون حضور کشور ما کسی در منطقه نمی‌تواند تصمیمی بگیرد و به عبارتی امروز کشور ما ارزش، هویت، دین و مقام دارد.

گفتنی است، در این آئین و پیش از صحبت‌های امیر سیاری، “حجت‌الاسلام خدایی” امام جمعه شهر نصیر شهر به سخنرانی پرداخت.

یادآور می‌شود، این دو شهید گمنام در سنین ۱۷ و ۱۹ سالگی در منطقه عملیاتی فاو و در عملیات “والفجر ۸” به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.