بد حجابی، عاملی بازدارنده در روند پیشرفت جامعه

۲۷م آذر ،

محمدرضا کوهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیامدهای ناگوار بی قیدی و بی حجابی بر فرآیند رشد و تکامل انسان گفت: کسب علم و دانش، پرورش استعداد عقلانی و فطرت حقیقت طلبی که لازمه ی دستیابی به کمالات و فضایل والای آدمی است، به تمرکز، آرامش خاطر، شوق و اشتیاق نیاز دارد که مواجهه جوانان و نوجوانان با صحنه های هوس انگیز اشخاص لاقید و بد حجاب از جمله عوامل موثر در کاهش یا زوال این امور است.

وی در ادامه به نقش بی قیدی در تخریب حقیقت جویی اشاره کرد و گفت: عدم رشد و تکامل استعداد علمی، تمایل به گناه و انحراف ها ، گرایش به تقلیدهای کورکورانه و نگرش های سطحی،‌ از جمله آسیب های بدحجابی است.

کوهی همچنین با علم به آسیب بد حجابی بر فطرت اخلاقی و فضیلت طلبی عنوان کرد: مهمترین آسیب بدحجابی را می توان در فطرت زیبا دوستی و زیبا آفرینی و البته تخریب آن و فطرت توحیدی و استعداد پرستش دانست.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای ناشایست بد حجابی بر خانواده و اجتماع اظهار داشت: بد حجابی با تهدید اصول اخلاقی و رفتاری در خانواده ها و دامن زدن به عشق و محبت راستین در خانواده، عاملی برای هوس مدارس، چشم چرانی و مقایسه با همسر، شهوت طلبی و لذت گرایی، دوستی های نامشروع و فریب ظواهر آراسته و انتقام جویی شده است که گرایش مردان به چند همسری، تضعیف غیر دینی و ناموسی، عدم تامین نیازهای عالی روحی، محرومیت از نیازهای ضروری جسمی و مادی، انحراف از فطرت انسانی و احساس محرومیت و فشار غریزه، سلب امنیت زنان از مهمترین آسیب های بدحجابی بر بنیاد خانواده و البته اجتماع است.

وی اظهار کرد: اشخاص جامعه می توانند با استفاده از ابزارهای کارآمد خود در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده، از گسترش هر چه بیشتر آسیب های بد حجابی جلوگیری کند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.