بد قولی دیگر از سامانه بازار اطلاعات مسکن

پس از گذشت یک هفته از راه اندازی سامانه بازار اطلاعات مسکن هنوز لینگی در خصوص بازار رهن واجاره در این سامانه مشاهده نشده است، این در حالی است که مسئولان قول یک هفته ای برای این داده بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حالی که ابوالفضل صومعلو در نشست خبری روز ۵ تیر ماه سال جاری از راه اندازی سامانه ای به نام سامانه بازار اطلاعات مسکن به منظور اطلاع خریداران مسکن از قیمت ها خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، این سامانه به نشانی www.hmi.mrud.ir ، مرحله نخست این سامانه که مربوط به قیمت خرید و فروش مسکن است ،از ۶ تیر ماه راه اندازی شد، اما قیمت اجاره و رهن ، در نقاط مختلف شهر تهران که قرار بود ،از هفته آینده در این سامانه قرار می گیرد .

متاسفانه تا کنون هیچ لینکی به مربوط به رهن و اجاره در سامانه بازار اطلاعات مسکن قرار نگرفته است.

سامانه بازار اطلاعات مسکن برای دستیابی و رصد بازار مسکن راه اندازی شده است،که هدف از دستیابی به این سامانه جانمایی اطلاع موضوع املاک بر روی نقشه تهران با روش gif و کد پستی وارد ارزیابی قرار داده بودند.

سامانه بازار اطلاعات مسکن در قالب ۲۲ منطقه ۱۲۳ ناحیه، ۴۰۰ محله و ۳۱ هزار بلوک تقسیم شده است، هدف از بلوک بندی مناطق تهران شفاف سازی و ارائه اطلاعات بازار مسکن به خریداران و مستاجران بر اساس معاملات خواهد بود.

قیمت های این سامانه واقعی است و کاربران می توانند اطلاعات خود را از فردا برای خرید و از هفته آینده برای اجاره در سامانه جستجو کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.