بذر افشان:کلیه متقاضیان انصرافی از مهرماه مشغول به تحصیل می‌شوند

بذرافشان با بیان اینکه کلیه متقاضیان انصراف از تحصیل واجد شرایط در مهرماه سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد واجد شرایط دستورالعمل بودند.

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به آغاز مهلت ثبت درخواست انتقال از ابتدای مهر ماه و ثبت‌ درخواست حدود ۱۵ هزار نفر در سامانه مهمانی و انتقال تاکنون گفت: حداقل هشت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، بیش از سه هزار نفر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مابقی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این سامانه ثبت‌نام کردند.

بذرافشان مقدم با بیان اینکه متقاضیان انتقال تا پایان اردیبهشت برای ثبت درخواست انتقال مهلت دارند، گفت: از این تعداد ثبت‌نامی حدود هفت هزار و ۳۰ نفر زن و حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر مرد هستند، همچنین ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از آنان مجرد و حدود ۲۲۰۰ نفر از آنان متاهل هستند.

آخرین آمار نقل‌ و‌انتقال دانشجویان

وی با اشاره به بومی بودن حدود چهارهزار و ۴۰۰ نفر از این دانشجویان، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰نفر نیز غیربومی بوده‌اند.

بذرافشان با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر از دانشجویان متقاضی روزانه و ۲۸۰۰ نفر از دانشجویان شبانه در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود:حدود دوهزار و ۸۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی، ۹ هزار و ۸۰۰ نفر مقطع کارشناسی و دوهزار و ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته متقاضی نقل و انتقال و مهمانی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی مهمانی، یکهزار و ۸۰۰ نفر متقاضی مهمانی دائم، یکهزار و ۸۵۰ نفر متقاضی تمدید مهمانی و یکهزار و ۴۰۰ نفر متقاضی انتقالی در سایر دانشگاه‌های کشور بوده‌اند.

پایان اردیبهشت آخرین مهلت ثبت‌ درخواست انتقال
وی با تاکید بر این نکته که این مهلت آخرین فراخوان تقاضای نقل و انتقال و مهمانی برای دانشجویان در سال جاری است، گفت: از این پس به دو علت یک فراخوان در سال اعلام می‌شود اول اینکه دانشجویان در گذشته برای هر ترم بایستی درخواست می‌دادند که این نگرانی و دغدغه برای خانواده و دانشجویان وجود داشت که مطمئن نبودند که برای نیمسال بعد پذیرش می‌گیرند یا خیر. از طرف دیگر با اعلام یک فراخوان در سال فرصت بیشتری به دانشگاه‌ها برای رسیدگی دقیق‌تر داده می‌شود.

موافقت دانشگاه‌ها با مهمانی دانشجویان دختر از ترم اول

وی در ادامه با اشاره به دغدغه دانشجویان ورودی جدید به خصوص دانشجویان دختر برای نقل و انتقال و مهمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای دانشجویان ورودی جدید سامانه‌ای طراحی نشده است، این افراد می‌توانند از طریق مهمانی مبنا اقدام کنند تا از ترم اول در دانشگاه مورد نظر خود مهمان شوند.

وی با بیان اینکه از امسال امیدواریم دانشجویان ورودی جدید بتوانند مهمانی بگیرند، گفت: پیش از این ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برای این دانشجویان داده شده بود که الان این ظرفیت بیشتر شده است.

آخرین وضعیت دانشجویان انصرافی

بذر افشان در ادامه با اشاره به ثبت تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی، گفت: به دلیل جابجایی سازمان امور دانشجویان به محل جدید هنوز این افراد تعیین تکلیف نشده‌اند وهمچنین کلیت این مبحث این بود که با توجه به شروطی مانند معدل، تعداد سالهای مشروطی و سال ورودی این افراد جمع‌بندی شوند.

وی ادامه داد: به علت اینکه این شرایط علی‌القاعده محدودیت‌آور بود، بیش از چهارهزار و ۶۰۰ نفر در بازه زمانی یک ماهه متقاضی نقل و انتقال و مهمانی بودند.

درخواست بازگشت به تحصیل دانشجوی انصرافی سال ۵۴

مدیر کل دانشجویان داخل با بیان اینکه در میان این افراد معدل‌ها، ورودی‌های مختلف و مشروطی‌های متفاوتی مشاهده شده است، افزود: به عنوان مثال در میان این متقاضیان افرادی بودند که دارای هفت ترم مشروطی و یا ورودی سال ۵۴ بوده‌اند.

بازنگری مجدد دستورالعمل جدید نقل‌ و انتقال

وی با بیان اینکه دستورالعمل جدید نقل‌ و انتقال بازنگری خواهد شد، گفت: در نهایت دستورالعمل قطعی با اطلاع از نظر دانشگاه‌ها نهایی و اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه تمامی تقاضاها مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: پس از آن بر اساس دستورالعمل جدید، فراخوان دیگری به مدت حداکثر یک ماه اعلام می‌کنیم تا متقاضیان بر اساس این دستورالعمل ثبت‌نام کنند.

کلیه متقاضیان انصرافی از مهرماه مشغول به تحصیل می‌شوند

بذرافشان با بیان اینکه کلیه متقاضیان انصراف از تحصیل واجد شرایط در مهرماه سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد واجد شرایط دستورالعمل بودند.

احتمال موافقت با درخواست بازگشت به تحصیل انصرافی‌های قبل از انقلاب

مدیر کل دانشجویان داخل در خاتمه با اشاره به این دستورالعمل جدید، اظهار کرد: ممکن است در این دستورالعمل تعداد سالهای مشروطی و یا سال ووردی به دانشگاه را عقب‌تر بیندازیم. چرا که داده‌ها نشان می‌دهد که اگر بخواهیم به سالهای قبل از پیروزی انقلاب برگردیم تعدادی متقاضیان زیاد نخوهد بود و می‌توانیم آنها را پوشش دهیم. البته محتوای دروس تغییر کرده و سن افراد بالا رفته است،بنابراین این افراد باید بر اساس دستورالعمل جدید بررسی شوند/ایسنا

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.