برآورد کاهش تولید امسال خودرو به ۵۰۰ هزار گزارش صنعت خودرو روی میز روحانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

میرخانی; دولت آینده تصمیمات مؤثری برای رفع معضلات صنعت بگیرد

مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه امسال مشکلات صنعت خودرو میزان حجم تولید را به ۵۰۰هزار دستگاه کاهش خواهد داد،گفت: انجمن خودروسازان با تدوین جزوه ای مشکلات صنعت خودرو را برای دولت روحانی ارسال کرده است

خبراقتصادی: به گزارش تسنیم، داود میرخانی رشتی  با اشاره به اینکه حجم تولید خودرو در سال ۹۰ حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه بوده است، اظهار داشت: این میزان حجم تولید خودرو در سال ۹۱ با کاهش نسبی به ۸۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

مشاور انجمن خودروسازان  اضافه کرد: مشکلات مالی و عدم اختصاص ارز و تسهیلات به صنعت خودرو میزان حجم تولید را در سال جاری به حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رساند که این رقم نشان از آن دارد که امسال ۷۰ درصد ظرفیت تولید خودروسازان بدون استفاده خواهد ماند.

وی ضمن بیان اینکه در این مسیر قطعه‌سازان اقدام به تعدیل نیروی انسانی خود نموده‌اند، گفت: خودروسازان این روزها با ورشسکتگی روبه‌رو می باشند و امکان تأمین نیاز حجم بسیار نیروی انسانی خود را ندارند.

میرخانی رشتی افزود: با روی کار آمدن دولت تازه انجمن خودروسازان با تدوین جزوه ای به بیان مشکلات صنعت خودرو پرداخته و آن را به کارگروه تخصصی وزارت صنعت و به ویژه نعمت زاده گزینه پیشنهادی وزارت صنعت دولت آینده ارسال نموده است تا در نهایت دولت آینده تصمیمات مؤثری برای رفع معضلات این صنعت به کارگیرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.