برابر جرم مرتکب شده مرا جریمه کنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ع.ر’ امروز یکشنبه در هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی در باره دریافت رشوه به مبلغ ۴۷۵ میلیون ریال گفت: در ارتباط با این مبلغ اشتباه کردم و تقاضا دارم مرا برابر جرمی که فقط مشمول آن هستم، جریمه کنید.

این متهم با بیان اینکه یک مرحله ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یک مرحله دیگر ۳۰ میلیون تومان دریافت کردم، اظهار داشت: مبلغ ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در چهار مرحله پرداخت شد که سه مرحله پنج میلیون تومانی و یک مرحله دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی درباره دریافت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشوه نیز افزود: آقای ‘ر’ مدیرعامل گروه ملی به من گفت که این مبلغ به عنوان پاداش در اختیارم قرار دارد و چون از عملکرد شعبه راضی هستم، آن را به تو می دهم.

‘ع.ر’ در پاسخ به سووال قاضی که پرسید: آیا با این مبلغ مسجد ساختی؟ گفت: نه مسجد ساختم و نه به ایتام دادم، بلکه در آن زمان نیز لذت بردم.

سرپرست سابق شعبه ۶ بانک صادرات خوزستان با بیان اینکه مبلغ ۳۰ میلیون تومان به صورت امانت پیش من بود، افزود: آقای ‘س.ک’ در تاریخ ۱۱ مردادماه سال گذشته این مبلغ را به من داد و ۱۲ مردادماه نیز موضوع را به من گفت و ۱۳ مرداماه نیز بازداشت شد.

وی اضافه کرد: اگر این پول را مربوط به خود می دانستم، مانند ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عمل می کردم در حالی که مبلغ را در تاریخ ۲۳ مرداد ماه بدون کوچکترین تغییر فیزیکی تحویل پرسنل وزارت اطلاعات دادم.

وی با بیان اینکه از ۲۳ مردادماه سال گذشته تا امروز در بازداشت هستم، اظهار داشت: تقاضا دارم این اشتباه من را عفو و رافت اسلامی را در باره من لحاظ کنید.

‘ع.ر’ با بیان اینکه رد مال در دو مرحله انجام شده است، گفت: حساب من از روزی که بازداشت شده ام، مسدود شده و این در حالی است که همسرم خانه دار است و تقاضا دارم اگر امکان داشته باشد، حسابم را باز کنید.

این متهم در پاسخ به سووال قاضی مبنی بر اینکه چند شعبه را زیر نظر داشتید؟ گفت: ۱۱ شعبه زیر نظر شعبه ۶ بانک صادرات خوزستان فعالیت داشت و تا پایان سال ۸۹ گشایش های اعتبارات اسنادی به صورت سیستمی نبود بلکه ترکیبی از شماره هایی شامل دو رقم اول سال، شماره شعبه و یک شماره چهار رقمی بود.

وی در پاسخ به سووال دیگر قاضی مبنی بر اینکه آیا شماره های گشایش اعتبارات را کنترل می کردید یا خیر؟ گفت: چند بار سررسیدها را کنترل کردم اما به علت اینکه شماره ها سیستمی نبود، آن را کنترل نکردم و متوجه خلاف نشدم.

وی همچنین در باره یک سفته ۳۰۸ میلیارد تومانی افزود: یک اعتبار ۳۰۸ میلیاردی برای شعبه تامین شد و بعد از چند روز آقای ‘س.ک’ اعلام کرد که سفته ۳۰۸ میلیاردی را به گروه ملی داده و هنوز بازگردانده نشده است.

وی با بیان اینکه پس از شنیدن این اظهارات از سوی ‘س.ک’ با عصبانیت به دفتر مدیریت بانک صادرات استان رفتم، اضافه کرد:‌وقتی وارد دفتر مدیریت شدم، جریان را توضیح دادم و مدیریت بانک صادرات از من خواست نگران نباشم و سفته ها به زودی باز می گردد.

اجتمام** ۹۱۴۰** ۱۳۷۹**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۳۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.