برادران چاپمن با ˝خلاصه همه بدی‌ها˝ در هنگ‌کنگ

۱۳خردادماه،

جدیدترین نمایشگاه برادران چاپمن با عنوان ˝خلاصه همه بدی‌ها˝ در هنگ‌کنگ افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در این نمایشگاه بحث برانگیز صحنه‌های مینیاتوری بسیاری از وقایعی مهم تاریخی مانند جنگ جهانی، نسل‌کشی سربازان نازی، صحنه‌هایی از شکنجه، اجساد خونین‌و… وجود دارد که هر صحنه اشاره به یکی از وقایع مهم تاریخی دارد.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های هنرمندانی ناشناس نیز تحت عنوان آثار بازسازی شده به نمایش گذاشته شده است.

جک چپمن طراح نمایشگاه “خلاصه همه بدی‌ها” درباه این نمایشگاه گفته: ما در اینجا حقیقت تلخ وقایع را نشان دادیم و نگاهی بدبینانه به موضوعات داشتیم. اما در این بدبینی نیز یک شادی و جبری برای شاد بودن نهفته است. ما به هیچ نوع اتفاق بد تازهی فکر نکردیم. به دنبال ارایه یک پیام اخلاقی نبودیم. اینها فقط مجسمه می باشند و این سرگرمی ما بود.

آنها در این نمایشگاه اتفاقهای خونین را به یکدیگر پیوند داده‌اند. به طور مثال کشف گورهای دسته جمعی را با نماد تجاری مک‌دونالد پیوند دادند.

به نوشه یورونیوز، جک چپمن در این‌باره گفته: ما از نماد مک دونالد به عنوان نمادی از صنعت استفاده کردیم که سبب می‌شود جهان به پایان برسد. زیرا مک دونالد به عنوان یک ایده‌آل در دنیای غذاهای فوری یا فست فود نشان داده شده است. ما این نماد را به موضوع لایه اوزون ربط داده‌ایم و همین موضوع سبب خنده‌دار شدن سوژه می‌شود.

برادران چپمن برای کارهای فرهنگی و تاریخی‌شان مشهور می باشند. آنها در آثارشان به حذف کلیشه‌ها می‌پردازند و ترس‌ها و نگرانی‌های جمعی را به چالش می‌کشند.

نمایشگاه “خلاصه همه بدی‌ها” تا پایان ماه آگوست (شهریور ماه) در هنگ‌کنگ دایر است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.