برادر سود جو، سارق اینترنتی بود

برداشت غیر قانونی از حساب فردی سبب شد تا کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش خبرنگار اجتملعی برنا، سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتا خراسان رضوی اعلام کرد: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند. بنا بر اظهارات شاکیه مبنی بر این‌که رمز اول و دوم و حتی کارت عابر بانک خود را نیز تعویض کرده، هنوز از حساب وی وجه برداشت می‌شود.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: در تحقیقات اولیه توسط کارشناسان مشخص شد تمامی برداشت‌ها به صورت اینترنتی بوده و پس از بررسی‌های فنی و تخصصی بر روی خریدهای اینترنتی و برداشت‌ها، نهایتا شماره تماس متهم که متعلق به برادر شاکیه بوده شناسایی شد. لذا نامبرده به پلیس فتا دلالت داده شد وی پس از رویت دلایل فنی و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرد.

در این راستا سرهنگ عرفانی به شهروندان توصیه کردند: از رمزهای بانکی خود به دقت نگهداری کرده و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهید و هیچگاه رمز خود را جایی یادداشت نکرده و در صورت اجبار در مکانی دور از دسترس دیگران قرار دهید و چنانچه بر حسب ضرورت کارت و رمزهای آن‌را در اختیار دیگران می‌دهید، بلافاصله پس از عودت کارت، ضمن بررسی عملیات بانکی صورت گرفته و موجودی حساب، رمزها را تغییر دهید تا مورد سوء استفاده واقع نگردید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.