برادر عبدالله اوجالان با پیام مهمی به دیدار وی رفت

۲۶م دیماه ،

reuters2-25.JPG

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند برادر عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به دیدار وی در زندان ایمره آلی رفت تا پیام مهمی را به وی ابلاغ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه تلویزیونی ۲۴ اعلام کرد: پس از آن که قتل ۳ تن از سران پ.ک.ک در پاریس وقفه‌ای در تداوم گفتگوهای دولت، اوجالان و نمانیدگان کُرد ایجاد کرد، امروز یک بار دیگر تحرک سیاسی در آنکارا و ایمره آلی ملاحظه شده و قرار است بزودی سه نشست مهم برگزار شود.

صبح امروز (دوشنبه) مهمت اوجالان، برادر عبدالله اوجالان به زندان ایمره آلی رفت. بر اساس گزارش‌های شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، مهمت حامل پیامی از سوی دولت بوده و قرار است وی نیز در بعضی مواقع به عنوان یکی از واسطه‌های دیدار با اوجالان در مسیر تماس دولت با ایمره آلی مشارکت کند.

امروز همچنین نشست مهمی بین هاکان فیدان، رییس سرویس اطلاعاتی و اردوغان، اول وزیر ترکیه برگزار می‌شود و قرار است رییس سازمان اطلاعات در خصوص اتفاق پاریس با اول وزیر تبادل نظر کند.

هیات دولت ترکیه بعدازظهر امروز دربارهٔ مذاکرات ایمره آلی جلسه ای خواهد داشت و یالچین آک دوغان، مشاور ارشد سیاسی اردوغان صبح امروز به خبرنگاران گفت: واقعه پاریس سبب شد تا در پیشبرد گفتگوها مصمم‌تر شویم.

این مذاکرات که بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه سبب تعیین چارچوبی برای مذاکرات کامل میان دو طرف شده پس از آن آغاز شد که عبدالله اوجالان از صدها زندانی وابسته به حزب کارگران کردستان خواست به اعتصاب غذا در زندان پایان دهند.

اوجالان رهبر پ ک ک پس از دستگیری در سال ۱۹۹۹ مدت بسیاری است که در اسارت به سر می‌برد و دسترسی به وی تحت کنترل شدید قرار دارد. حتی وکلای وی نیز به مدت ۱۶ ماه است که با او دیدار نداشته‌اند.

ترکیه اوایل سال تازه میلادی فاش ساخت که مذاکره با اوجالان را در خصوص پایان دادن به درگیری میان شبه نظامیان کرد و نیروهای ترکیه که طی آن ۴۰ هزار تن تاکنون کشته شده‌اند را آغاز کرده است.

مقامات ترکیه آخرین بار در ماه نوامبر به برادر عبدالله اوجالان اجازه دادند با وی در زندان دیدار کند.

بسیاری علاقه دارند بدانند که دیدگاه اوجالان در خصوص قتل این سه زن کرد چه خواهد بود.

نخست‌وزیر ترکیه عنوان داشته که شواهد اولیه نشان می‌دهد خصومت در داخل پ ک ک و یا تلاش برای آسیب زدن به مذاکرات صلح میان ترکیه و کردها انگیزه این قتل‌ها بوده اما پ.ک.ک عناصر ناشناس مرتبط با دولت ترکیه و یا قدرت‌های خارجی را عامل این قتل‌ها دانسته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.