برای تقویت کبد از خوراکی های طبیعی استفاده کنید


برای تقویت کبد از خوراکی های طبیعی استفاده کنید

۰۹:۴۱ (شنبه ۳ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

با توجه به تاثیر مطلوب برخی خوراکی ها در کاهش سم های بدن و کمک به عملکرد کبد، بهتر است خوراکی های طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانید.

کارشناس آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روزانه هزاران هزار ماده از غذاهای مختلف وارد کبد می شود که این ارگان حیاتی نسبتا کوچک، به عنوان پالایشگاه بدن، کار سم زدایی را از این مواد انجام می دهد.
اکرم پایدار افزود: بر اساس تغییراتی که پالایشگاه بدن بر روی این مواد غذایی انجام می دهد، بخشی از آن ها به مواد مفید و مغذی برای بدن ما تبدیل می شوند و برخی دیگر نیز به صورت مواد مضر و سمی در می آیند.
وی ادامه داد: استفاده از خوراکی های حاوی رنگ ها، نگه دارنده ها، افزودنی ها و فست فود ها در رژیم غذایی، میزان تولید سم بدن را نیز افزایش می دهند که در سال های اخیر با ورود مواد شیمیایی و مصنوعی در برنامه غذایی، کبد نیز با امکان خطر تخریب سریع تری مواجه شده است.
این کارشناس آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توصیه کرد: از آنجایی که قدرت خنثی کردن رادیکال های آزاد و میزان آنتی اکسیدان ها در برخی میوه ها و سبزیجات بیشتر است، می توان برای مقابله با تاثیر مخرب مواد شیمیایی، به میزان بیشتری در رژیم غذایی روزانه از آنها استفاده کرد.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.