برای توسعه صنعت کشاورزی باید با آبیاری سنتی خداحافظی کرد

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۵:۱۰:۴۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده مردم کهنوج و منوجان ، رودبار جنوب و قلعه گنج درمجلس با بیان اینکه مکانیزه کردن آبیاری کشاورزی علاوه بر افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف آب در این حوزه را به دنبال خواهد داشت، گفت: روش‌های نوین کشاورزی را باید جایگزین روش‌های سنتی قدیمی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محمدر ضا امیری کهنوج، افزود : باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردکه  طوفان خشکسالی در اراضی کشاورزی  به نحو کار آمدی کنترل  شود تا  از حداقل آب، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم این امر موجب می‌شود که کشاورزان با انگیزه‌ای بالایی برای تولید محصولات کشاورزی تلاش کنند.
نماینده مردم کهنوج و منوجان ، رودبار جنوب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد : خشکسالی را نباید فقط به عنوان پدیده فیزیکی یا طبیعی در نظر گرفت؛ بلکه تاثیرات آن در جامعه ماحصل ایفای نقشی مابین رخداد طبیعی (بارش کمتر از حد انتظار به دلیل تغییرات اقلیمی) و نیاز مبرم به منابع آب است.
وی ادامه داد : استفاده کارآمد از مکانیزه آبیاری باید به‌درستی مدیریت شود زیرا مدیرت کارآمد مهمترین سرمایه صنعت کشاورزی به شمار می‌آید.
نماینده مردم کهنوج در مجلس نهم یادآورشد : دولت باید با یک برنامه ریزی کلان مشکلات کشاورزان این قشر زحمت کش را برطرف کند تا این قشر بدون هیچ مشکلی به کاشت و داشت و برداشت محصولاتشان بپردازند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۷۱۰۴۴۷۷۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.