برای حریفانم زنگ تفریح نخواهم بود

مهدی طلوتی، ملی پوش وزن ۶۴ کیلوگرم بوکس کشورمان متولد بیست اردیبهشت سال شصت و چهار در شهر بابلسر مازندران است.

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، طلوتی بوکس را از سال ۱۳۸۰ زیر نظر مرحوم استاد حسن رستگار آغاز کرده و با عضویت در تیم ملی جوانان به عرصه حرفه ای بوکس قدم گذاشت و پس از طی کردن رده های ملی و آوردن چندین مدال در مسابقات توانست نظر سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان را جلب کرده و  عضویت تیم ملی بزرگسالان در بیاید.

طلوتی در این ۱۱ سال حضورش در بوکس ایران توانست در سال ۱۳۸۴ عنوان پدیده بوکس ایران را به خود اختصاص دهد.
 وی در مسابقات بین المللی اوکراین در سال ۸۵ با تیم مازندران توانست مدال طلا، در سال ۸۸ در جام جاده ابریشم مدال برنز و در سال ۸۹ در تورنمت اوکراین مدال طلا را در کارنامه حرفه ای خود به ثبت برساند.

مهدی طلوتی بوکسور المپیکی کشورمان توانست جواز حضور در سی امین دوره بازی های المپیک را در نبرد مقابل حریفانی از عراق و کره جنوبی در مسابقات گزینشی آسیایی قزاقستان که آخرین مرحله برای حضور المپیک بود کسب کند و جز نفراتی باشد که از خانواده بوکس عازم لندن شود.
 مهدی طلوتی ملی پوش المپیکی وزن ۶۴ کیلوگرم بوکس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: المپیک میدان بزرگی است که آرزوی هر ورزشکاری است که در طول ورزش حرفه ای خود در آن حضور یابد.

اولین حضور در سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ تجربه ام در این رویداد مهم ورزشی است با تمام وجودم برای حضور موفق تر در این عرضه خواهم جنگید و زنگ تفریحی برای حریفان خود نخواهم بود.

بوکسور المپیکی کشورمان در ادامه افزود: اگرچه تجربه کافی برای این بازی ها ندارم اما با کمک گرفتن و استفاده از تجربیات علی مظاهری که یکبار طعم حضور در المپیک را چشیده می خواهم در برابر حریفان المپیکی ام ظاهر شده و بتوانم نتایج لازم را در آنجا کسب کنم.

وی در  ادامه اظهار داشت: خوشبختانه حضور در اردوی مشترک و بازی های دوستانه با ملی پوشان المپیکی ایتالیا- آذربایجان و قهرمانان اوکراین توانست یک ماه تمرین نکردن در اردوی تیم ملی که به علت آسیب دیدگی دست بود را جبران کند و مبارزه و تمرین با چنین بوکسورهایی توانست به ارتقا سطح فن و تکنیک کمک قابل توجهی کند نقاط ضعف خود را قبل از حضور در المپیک لندن بشناسد.
طلوتی افزود: در حال حاضر از لحاظ جسمانی و روحی مشکل خاصی ندارم و فقط کمی اضافه وزن دارم که تا قبل از اعزام به بازی های المپیک با انجام تمرینات به صورت مداوم آن را حل خواهم  کرد.
ملی پوش وزن ۶۴ کیلوگرم در خصوص رقبای اصلی خود در المپیک ۲۰۱۲ لندن اظهار داشت: بازی های المپیک جایی برای آزمودن آماتورها نیست و بهترین ها و نخبه های هر رشته در این بازی ها حضور می یابند تمام بوکسورهای قدرتمند و مطرح وزن ۶۴ کیلوگرم در بازی های المپیک جز حریفان اصلی و سرسخت محسوب می شوند حضور کشورهای قدرتمند بوکس همچون برزیل اوکراین ایتالیا قزاقستان و مغولستان کار را برای من خیلی سخت خواهد کرد اما تصمیم ندارم روحیه خود را ببازمو زنگ تفریحی برای آنان باشیم.

وی افزود: من برای محک و آزمایش راهی المپیک نمی شوم قصد دارم نتیجه ۱۱ سال زحمت خود را در رشته بوکس به دست آورم و با عملکرد مطلوبم در این بازیها ثمره تلاش خود را به دست آورم.
طلوتی در خصوص اردوهای تمرینی ملی پوشان المپیکی بیان داشت مسئولان فدراسیون و کادر فنی بوکس برای حضور هر چه موفقتر کاروان ورزشی بوکس ایران تمام سعی خود را کردند و با فراهم کردن هر گونه امکانات رفاهی و تمرینی برای ملی پوشان شرایط روحی و جسمانی مان را به حد مطلوب رساندند.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین کارهای مسئولان فدراسیون بوکس قبل از اعزام به این رقابتهای مهم حضور  در اردوی مشترک ایتالیا بود اردوی که توانست علاوه بر ارتقای سطح فنی و تکنیکمان به اعتماد به نفس و خود باوریمان کمک قابل توجهی کند مبارزه با مشت زنان ایتالیا توانست ترس مبارزه با حریفان اروپایی و قدر را در وجودمان ریشه کن کند و تا با اعتماد به نفس بالا بر روی رینگ های لندن حاضر شویم.

طلوتی درخصوص شانس مدال آوری کاروان بوکس کشورمان در المپیک اظهار داشتک متاسفانه بوکس ایران در ۷۰ سال حضور خود در بازیهای المپیک نتوانسته به مدال این رقابتها دست یابد اما این احتمال وجود دارد که بتوانیم در این دوره بازیهای المپیک ۲۰۱۲ طلسم بی مدالی تاریخ بوکس را بشکنیم و پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم.

بوکسور المپیکی کشورمان در ادامه افزود: کسب عنوان پرچمداری کاروان ورزشی المپیک کشورمان در پانزدهمین حضورمان از سوی علی مظاهری موج مثبتی را در میان مان به راه انداخت تا با این افتخار بزرگ که نصیب خانواده بوکس شده است بتوانیم با انرژی مضاعف تر بر روی رینگ برویم و با کسب مدال المپیک این افتخار را دو چندان کنیم .

*بوکس نیازمند توجه بیشتری است
طلوتی در خصوص مشکلات ورزش بوکس بیان داشت: متاسفانه نگاه مسئولان ورزشی کشورمان به رشته بوکس با دیگر رشته های رزمی بسیار متفاوت است بوکس می تواند همانند دیگر رشته ها مثل کشتی، تکواندو و وزنه برداری در المپیک مدال آور باشد مشروط به آنکه مسئولان ورزشی همانند این رشته ها به بوکس توجه داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از برنامه های کادر فنی و مسئولان فدراسیون بوکس در ابتدای سال برای مشت زنان کشورمان در نظر گرفته می شود به علت وجود مشکلات مالی و کمبود بودجه به ثمر نمی رسد.

امیدوارم با حضور موفق در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن نگاه مسئولان به این رشته رزمی تغییر کند و با اختصاص بودجه امکانات مناسب این رشته ارتقا یابد.

بوکسور المپیکی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: کسب ۴ سهمیه المپیک بوکس در پانزدهمین حضور بازیهای المپیک نشان دهنده پویایی و توانایی بالای مشت زنان کشورمان است به طور قطع این رشته می تواند با توجه و نگاه ویژه هم پای تکواندو و وزنه برداری به مدال دست یابد./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.