برای خروج از دایره انتقادات کاغذ توزیع می‌کنند

برای خروج از دایره انتقادات کاغذ توزیع می‌کنند

جام جم آنلاین: مدیرمسئول روزنامه جام‌جم درباره توزیع کاغذ توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: آنها می‌خواهند این ۱۸۰۰ تن کاغذ روزنامه را به روزنامه‌های کوچک‌تر بدهند که از دایره انتقادات خارج شوند.

بیژن مقدم در گفتگو با فارس اظهارداشت: مشکلی که بعد از نوسانات ارزی برای کاغذ روزنامه‌ها به وجود آمد همچنان باقی است واتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است.

وی گفت: مقدار کاغذ محدودی این روزها در حال توزیع است که سهم آن نسبت به میزان مصرف فعلی مطبوعات ما بسیار اندک است، اما حداقل می‌توان مشکل مطبوعاتی که خیلی نیاز به مصرف کاغذ بالا ندارند به آنها کمک می‌کند، درغیر اینصورت سهم کاغذی که توزیع می‌کنند سهم زیادی نیست.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم ادامه داد: براساس آمارهایی که ارائه شده است، مصرف سالانه کاغذ روزنامه در کشور حدود ۱۲۰ هزار تن است که ماهیانه ۱۰ هزار تن می‌شود. بنابراین می‌توان نسبت  ۱۸۰۰ تنی که این روزها در حال توزیع است را نسبت به گذشته سنجید که متاسفانه به میزان نیاز مطبوعات نسبت زیادی نیست.

مقدم در ادامه با اشاره به توزیع کاغذ در موسسه نشرآوران با بیان اینکه امیدواریم این کار تداوم داشته باشد، افزود: این توزیع کاغذ حلال مشکلات نیست. متاسفانه بعضی زمان‌ها تبلیغات بگونه‌ای انجام می‌شود که مشکل کاغذ روزنامه‌ها حل شده است اما در واقعیت چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی تصریح کرد: آینده را نمی‌دانیم و مشخص نیست که این سیاست با چه کیفیت و حجمی ادامه پیدا کند.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه گرانی کاغذ تاثیرات خودش را از نظر قیمت و کاهش صفحات روزنامه گذاشته است، ادامه داد: به عنوان مثال برخی از روزنامه‌ها قیمت خود را افزایش داده و تعداد دیگری هم صفحات خود را کاهش داده اند. همچنین بعضی از روزنامه‌ها هستند که بعضی از روزهای خاص تعداد صفحات و تیراژ خود را کاهش می‌دهند.

مقدم اظهار داشت: با این حال الان فضایی وجود دارد که ما به آن نقطه آرامش نرسیده‌ایم و اگر این کمک‌ها افزایش پیدا نکند فقط یک مُسکن بیشتر نیست.

وی افزود: آن‌طور که شنیده شده است به روزنامه‌های بزرگ ۱۰۰ تُن کاغذ می‌دهند که این میزان مصرف چهار روز یک روزنامه بزرگ است.

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم اضافه کرد: آنها می‌خواهند این ۱۸۰۰ تن کاغذ روزنامه را به روزنامه‌های کوچک‌تر بدهند که از دایره انتقادات خارج شوند.


jamejamonline.ir – 22 –
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.