برای دریافت سودهای خود حساب کنید

بانک قوامین به نیابت از سوی بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌های، سپرده‌گذاران موسسه غیر مجاز اعتماد ایرانیان را پرداخت می‌کند.

درویشی معاون نظارت بر عملکرد موسسات غیرپولی بانک مرکزی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: علت تاخیر در پرداخت سود سپرده گذاران موسسه اعتماد ایرانیان مربوط به مقاومت این موسسه برای ارائه اطلاعات سپرده گذاران به بانک قوامین بوده که بالاخره پس از مکاتبات بسیار و پیگیری‌های مجدد موفق به دریافت اطلاعات برخی از سپرده‌گذاران این موسسه شده است.

درویشی تصریح کرد: بر همین اساس از فردا بانک قوامین با توجه به درخواست بانک مرکزی سود سپرده ‌های سپرده گذاران موسسه غیرمجاز اعتماد ایرانیان را پرداخت می‌کند.

معاون نظارت بر عملکرد موسسات غیرپولی بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی طی چندین بار غیرقانونی بودن عملکرد موسسه اعتماد ایرانیان را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده است.

وی عنوان کرد: بالاترین نرخ سود مورد تایید بانک مرکزی نرخ ۲۰ درصد است و نرخ‌های بالاتر از آن نشانگر کمبود نقدینگی موسسه یا بانک مربوطه است.

درویشی با بیان آنکه موسسه اعتماد ایرانیان سرمایه ای بالغ بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان را از محل سپرده‌های مردم در پدیده شاندیز سرمایه گذاری کرده است اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که قبل از هرگونه سپرده گذاری در موسسات پولی و مالی ابتدا از صحت تحت نظارت بانک مرکزی بودن این موسسات مطمئن شده و بعد از آن اقدام به سرمایه گذاری کنند ضمن آنکه هر موسسه‌ای سود سپرده بالاتر از نرخ ۲۰ درصد پرداخت می‌کند از نظر تامین نقدینگی با مشکل مواجه است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.