برای سقوط اسد تلاش می کنیم

جام جم آنلاین: وزیر خارجه امریکا گفت: هدف واشنگتن این است که به عمر رژیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در این کشور سرعت ببخشد.

گزارش خبرگزاری فرانسه حاکیست، هیلاری کلینتون که به ترکیه سفر کرده است در مصاحبه مطبوعاتی در استانبول گفت: وی و احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه درباره برنامه ریزی عملیاتی برای سرعت بخشیدن به عمر رژیم اسد با هم مذاکره کرده اند.

کلینتون گفت:« این هدف راهبردی ماست.»

همچنین به گزارش تلویزیون بی بی سی عربی، هیلاری کلینتون در استانبول با عبد الله گل رئیس جمهور و رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور دیدار و درباره حمایت از مخالفان سوریه  و سناریوی انتقال سیاسی قدرت گفتگو خواهد کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت این سازمان اعلام کرد اسرائیل ، آمریکا، عربستان سعودی ،ترکیه و قطر به سازماندهی مراکز عملیات نظامی در ترکیه با هدف حمایت از مخالفان مسلح سوریه اقدام می کنند .

به گزارش رویترز ، بشار الجعفری در این نامه که روز جمعه منتشر شد بار دیگر اعلام کرد قطر ، ترکیه و عربستان سعودی به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح و تروریستی در سوریه اقدام می کنند .

نماینده سوریه در این نامه تاکید کرد ترکیه پایگاههایی را به عنوان مراکز عملیات نظامی درخاک خود برپا کرده است و سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل ، آمریکا ، عربستان و قطر این مراکز را اداره می کنند .( واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.