برای شستشوی بدن کودکان مبتلا به اگزما از شوینده استفاده نکنید

برای شستشوی بدن کودکان مبتلا به اگزما از هیچ شوینده ای استفاده نشود و تنها آب روان برای پاک کردن پوست لطیف این بچه ها کافی است.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر بهروز باریک بین ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:  بعضی مادران معتقدند که باید نوزاد را کمتر حمام کرد و در این کار آنقدر افراط می کنند که در مطب های متخصصین پوست با نوزادانی عرق سوز شده مواجهیم و از طرفی تعدادی از مادران چنان در حمام کردن نوزاد وسواس به خرج می دهند که کودک دچار اگزمای پوستی می شود.
 
وی با بیان این که اگر شیرخواری پوست سالم داشته باشد بهتر است یک روز در میان حمام شود، یادآور شد: پوست ظریف کودکان نیازی به لیف و کیسه ندارد و فقط کافی است مادر به آرامی دست خود را بر روی بدن نوزاد بکشد تا پوست او کاملا تمیز شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص شیرخوارانی که دارای پوست خشک بوده تصریح کرد: بسیار مهم است که میزان حمام کردن کودک کم باشد برای این کودکان، هفته ای یک بار و نهایتا دو بار حمام کافی است.
 
دکتر باریک بین ادامه داد: لازم است پس از استحمام با یک حوله تمیز و بسیار لطیف بدن کودک خشک شود این کار باید با ملایمت بسیار زیاد انجام شود تا پوست حساس کودک صدمه ای نبیند.
 
وی خاطرنشان کرد: آخرین کاری که باید بعد از استحمام انجام شود، مرطوب کردن پوست کودک با استفاده از یک مرطوب کننده است با این کار رطوبت پوست حفظ شده و از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می شود.
 
 به گفته این متخصص پوست و مو، بهترین مرطوب کننده برای کودکانی که مبتلا به اگزما هستند وازلین یا اوسرین است زیرا ضمن حفظ رطوبت، پوست بدن این کودکان را شاداب می کند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.