برای کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان باید رشته‌های دانشگاهی کاربردی شود

200-3.jpg

رییس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای کشور، گفت: مسیر پیشرفت و توسعه کشور با پیوند علم دانشگاهی، عمل و صنعت هموار می‌شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سهراب رضایی در مراسم کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهید رجایی و فدک کاشان، با اشاره به لزوم کاربردی کردن علوم در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای محل مناسبی برای تربیت نیروهای متخصص و تکنسین‌های ماهر در جامعه است که شرکت‌های صنعتی می‌توانند برای رونق وارتقا کیفیت تولیدات و محصولات خود از این نیروهای ماهر استفاده کنند.

وی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یکی از معضلات کشور عنوان کرد و افزود: در این راستا و کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، باید رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها کاربردی و به سوی تولید سوق داده شوند که با ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه می‌توان ثروت را از راه علم و دانش کسب کرد، بنابراین

اگر بتوانیم نیروی فوق دیپلم کار بلد و ماهر در جامعه تربیت کنیم، بهتر از نیروی کارشناس بدون مهارت است.

در این مراسم دکترعلیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان، با اشاره به روند رشد و توسعه فعالیت‌ها در تمامی زمینه‌های فرهنگی، کشاورزی، علمی و اجتماعی کشور، گفت: این مسیر توسعه کشور با همکاری مردم، بخش خصوصی و دولت و مسئولان تحقق یافته است.

وی به فرهنگ غنی کاشان اشاره کرد و افزود: کاشان حوزه تمدن است و قابلیت‌های فرهنگی و نیروی انسانی عظیمی دارد که باید حفظ شود.

در ادامه عباسعلی منصوری نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیزبه سنت حسنه وقف و نیکوکاری مردم این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار این دو شهرستان در توسعه ابعاد علمی و فرهنگی منطقه خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با توسعه یافتگی دارند، اظهارکرد: نظام آموزشی کشور باید تجدیدپذیر شود و رشته‌های فنی را که بتوانند در مسیر اشتغال و توسعه اقتصادی نقش داشته باشد جایگزین دیگر رشته‌ها کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم کلنگ احداث ساختمان‌های آموزشی، کارگاهی و خوابگاهی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران فدک و دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان که به همت خانواده ابریشمی خیرکاشانی احداث می‌شود، به زمین زده شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.