برای لاغر شدن میان بر نزنید!

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

برای لاغر شدن نباید به دنبال راه میان بر بود زیرا میان بر ها تهدید نماینده سلامتی می باشند و منجر به ایجاد عوارض خطرناک برای بدن می شوند.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محسن تقی زاده ،متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه چاقی در بین اشخاص جوامع امروزه با احتمال ابتلاء به بیماری های دیــابــت، بـیـمـاری‌هـای قـلـبـی، سکته‌های قلبی و مغزی همراه است، افزود: اشخاص چاق و دارای اضافه وزن در پی راهکاری ساده، بدون فعالیت فیزیکی و تحمل سختی می باشند که بتوانند وزن خود را کنترل کنند.

دکتر محسن تقی زاده با اشاره به اینکه عده ای سودجو از چاقی اشخاص سودهای کلان می برند، تصریح نمود: رواج انواع و اقسام قرص ها، داروهای لاغری و وسایلی که بدون نیاز به رژیم و ورزش سبب کاهش وزن می شوند راههای میان بر لاغری محسوب می گردد که پولهای کلانی را به جیب این شرکتهای به اصطلاح لاغری روانه نموده است.

وی اظهار داشت: تحقیقات پزشکی نشان می دهد این داروها عموماً بی اثر می باشند و یا اثر آنها بسیار کم و کوتاه مدت است بطوری که پس از قطع دارو، وزن شخص نه تنها به حالت اولیه باز می گردد بلکه عوارض جانبی ناشی از مصرف آنها منجر به بروز بیماری های جدید در فرد و در بعضی موارد حتی منجر به مرگ مصرف نماینده می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: این راهها اثرات دائمی ندارند و با قطع مصرف آنها دوباره چاقی باز می گردد و این بار سرسخت تر از قبل باقی می ماند.

به گفته وی، ایجاد جوش های پوستی،ریزش مو،عصبانیت، سرگیجه و سردرد، مشکلات قلبی، افزایش فشار خون، ناراحتی های هورمونی و اعتیاد از شایع ترین عوارض مصرف داروهای لاغری است.

وی تاکید نمود: بهتر است به عنوان گام اول، عادات غذایی غلط را تغییر داد و ورزش را مهمان خانه ها نمود.

این متخصص تغذیه اذعان داشت: انجام فعالیت‌‏های بدنی و ورزش از مهمترین عوامل تسهیل کننده کاهش وزن در اشخاص چاق است و مهمترین نقش پیشگیری در افزایش وزن اشخاص و سبب بهبود وضعیت چربی‌‏های خون می‌‏شود.

دکتر تقی زاده در پایان یادآور شد: رعایت تنوع، تناسب و تعادل مصرف مواد مغذی همراه با کاهش تدریجی انرژی مصرفی، مصرف قندهای ساده، چربی‌‏های جامد و نمک، افزایش مصرف میوه‌‏جات، سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب و محدودیت در مصرف گوشت قرمز اثر به سزایی در تصحیح عادات غذایی و تعادل وزن دارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.