برای نخستین بار یک سیاه پوست به ریاست دیوان عالی برزیل انتخاب شد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۲۰
یواخیم باربوسا ، گزارشگر دادگاهی که سه نفر از سیاستمداران نزدیک به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل را به جرم فساد محکوم کرد، روز چهارشنبه نخستین رئیس سیاه پوست دیوان عالی برزیل شد.
یکصد و بیست و چهار سال بعد از لغو برده داری در کشور یکصد و نود و چهار میلیونی برزیل که سیاه پوستان و دو رگه ها در آنجا اکثریت دارند، باربوسا در مراسمی باشکوه به عنوان رئیس بالاترین مرجع قضایی برزیل برگزیده شد.
ریاست دیوان عالی برزیل سمتی دو ساله است و همیشه با سابقه ترین قاضی دیوان برای این سمت انتخاب می شود.
سلسو ملو یکی از یازده قاضی دیوان عالی برزیل با تایید باربوسا به عنوان رئیس دیوان عالی گفت « ما سنتی با قدمت چندین دهه را رعایت می کنیم ».
این حقوقدادن که در خانواده فقیری با هشت فرزند به دنیا آمده است، در آغاز ما اوت گزارشگری دادگاهی را که تطمیع نمایندگان پارلمان را بین سال دو هزار و سه و سال دوهزار و پنج در زمان راست جمهوری لولا دا سلوا بررسی می کرد، به عهده داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا، لولا دا سیلوا کارگر سابق و عضو اتحادیه صنفی که به ریاست جمهوری برزیل رسید، در سال دو هزار و سه باربوسا را به عنوان قاضی دیوان عالی منصوب کرد و به این ترتیب او به عنوان نخستین قاضی سیاه پوست تاریخ برزیل برگزیده شد.
۱۵۲/۱۰۴


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.