برای افزایش بهره وری در همه بخش ها نیازمند تحول هستیم

‘لطف الله فروزنده’ در حاشیه همایش تحول و تعالی سازمانی در حوزه سلامت در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: بر اساس برنامه توسعه یک سوم نرخ رشد کشور باید از بهره وری تامین شود و پیاده سازی مدل تحول و تعالی سازمانی یکی از راهکارهای افزایش بهره وری است.

وی اظهار داشت: تحول و تعالی سازمانی یعنی به وضعیت موجود راضی نباشیم و نقطه آرمانی داشته باشیم و همه ظرفیت ها را به کار گیریم تا از نقطه موجود به وضعیت مطلوب برسیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان و مجموعه ای موفق است که به وضع موجود راضی نباشد و برای خود افق تعریف کند اما دستیابی به این افق باید منطقی و متناسب با منابع موجود باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد تحول سازمانی در حوزه بهداشت و درمان به همت وزیر بهداشت در حال اجراست، افزود: بدین طریق ضمن افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها، رضایت بیماران و مردم نیز فراهم می شود.

وی گفت: با افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و افزایش درآمد زایی، سهم هزینه های بالایی که اکنون از سوی مردم بابت سلامت پرداخت می شود نیز کاهش خواهد یافت.

معاون راهبردی و توسعه منابع انسانی رییس جمهوری گفت:هم اکنون مدل تعالی سازمانی در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت آزمایشی از پایین ترین رده تا بالاترین رده اجرا شده است.

فروزنده با اشاره به نقاط ضعف کنونی در حوزه بهداشت و درمان گفت: رضایت مردم باید در حوزه سلامت طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب افزایش یابد چرا که ایشان فرمودند بیمار به جز دغدغه بیماری باید به هیچ چیز فکر نکند.

به گفته وی دستیابی به این امر با گسترش پوشش بیمه ای، ارتقای خدمات، نظام ارجاع و استفاده از ظرفیت های مردمی میسر است.

نخستین همایش کشوری تحول و تعالی در بخش سلامت با حضور معاون راهبردی و توسعه منابع انسانی رییس جمهور روز چهارشنبه درمشهد برگزار شد.

۷۴۸۷/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۸۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.