برای اکران فیلم های خاص سالن های سینما باید به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

هنر و تجربه ۲/ مهدی کرم پور در گفت‌وگو با هنر آنلاین؛

مهدی کرم پورکارگردان سینما معتقد است؛ برای اکرانی فیلم های مخاطب خاص نیازمند اکران طولی و زمانی هستیم.

مهدی کرم پور در گفت وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص طرح اکران فیلم های سینمایی مخاطب خاص در قالب گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: لازمه این طرح برای موفقیت این است که پاتوق هایی برای اکران این فیلم ها در نظر گرفته شود و راهی به جز این وجود ندارد در غیر این صورت این طرح هم همانند قبل اجرایی می گردد و در عمل شکست می خورد. من برای اولین بار این طرح را با این شوه اجرایی در شورای صنفی نمایش عنوان کردم.

کارگردان فیلم “پل چوبی” ادامه داد: برای اجرای این طرح سالن ها باید تحت عنوان پاتوق های سینمایی تثبیت شوند که مخاطبان گیج نشوند و بدانند که همیشه در این سالن های مشخص، فیلم هایی برای مخاطبان خاص اکران خواهد شد. باید سالن هایی برای اکران در نظر گرفته شوند که به یک تشخص برسند. طوری نباشد که یک بار در این سالن ها فیلمی عامه‌پسند اکران شود و دفعه بعدی فیلمی برای مخاطب خاص اکران کنند. تا زمانی که سالن های سینما خاصی برای این کار در نظر گرفته نشود، این طرح موفق نخواهد شد. مخاطب امروز می داند که اگر بخواهد یک تئاتر تجربی تماشا کند باید به سالن استاد سمندریان مراجعه کند. سینماتک هایی که در تمام دنیا به فعالیت می پردازند از همین الگو پیروی می کنند.

مهدی کرم پور عنوان کرد: اکران فیلم های خاص نیازمند زمان است و باید برای اجرای این طرح به صورت طولی حرکت کنند. فیلم های که تحت این عنوان قرار است اکران شوند روزی سک سانش هم اکران شوند مهم نیست، باید سه ماه روی پرده بمانند. برای فیلم های پر فروش اکران عرضی نتیجه می دهد اما برای فیلم های خاص نیازمند یک اکران طولی هستیم تا به نتیجه برسیم.

کارگردان فیلم “جایی دیگر” در خصوص این که سازمان سینمایی باید متولی این طرح باشد گفت: من معتقدم که دولت باید خود را از این جریان کنار بکشد و تصمیم گیری های اکران فیلم های مخاطب خاص را به بخش خصوصی واگذار کند. در غیر این صورت هر مدیری که می آید این طرح را دوماه اجرا می کند و بعد به فراموشی سپرده می گردد.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.