برای ایجاد فضای گفتمان نیازمند شناسایی، جذب و پرورش نخبگان هستیم

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساوه گفت: اگر گفتمان را بررسی سیستمی یک موضوع مشخص بدانیم، گفتمان شیوه‌ای است که در دین مبین اسلام از جایگاه با ارزشی برخوردار است.

گیتی صلاحی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، افزود: iبه همین سبب گفتمان پویاست و تحول را iبه دنبال دارد، اجزاء هر کدام iبه طور مستقل می باشند ولی در عین حال با هم ارتباط دارند، بنابراین تعامل فکرها را iبه دنبال دارد و با نگاه سیستمی از ایده تا عمل است.

وی بیان کرد: دهه پیشرفت و عدالت و نام‌گذاری هر ساله از سوی مقام معظم رهبری، نشان از ارتباط بین مجموعه نخبگان و گفتمان ملی دارد و در حقیقت نقش نخبگان در تبیین و iبه عمل درآوردن آن است که در سند چشم انداز و استراتژی‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌توانیم iبه آن استناد کنیم.

وی ادامه داد: نگاه گفتمان باید iبه نخبه‌پروری باشد تا بتوانیم iبه توسعه برسیم.

صلاحی اصفهانی با بیان اینکه نخبه کسی است که پیشرفت علمی کشور را تضمین می‌کند، اظهار کرد: نخبه اعتماد iبه نفس دارد و از ایده تا عمل پیگیر است و هم برای خودش و هم برای کشور اقتدار ایجاد می‌کند.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساوه تصریح کرد: از آنجاکه در ایجاد فضای گفتمان نیاز iبه شناسایی، جذب و پرورش نخبگان داریم، نخبگان می‌توانند رسالت خود را در برآورده سازی فعالیت‌ها براساس نیازهای آینده کشور برآورده سازند و آینده را ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: نخبه سرمایه ملی است که باید همه از آن منتفع شوند، چراکه نخبگان در دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش تئوریسین را ایفا کنند و جایگاه اصلی را در گفتمان سازی فضای جامعه داشته باشند.

صلاحی اصفهانی خاطر نشان کرد: از آنجاکه استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در حوزه علمی- کشاورزی و صنعتی سرآمد بسیار از استان‌هاست، نخبگان می‌توانند با ایجاد گفتمان و مشارکت واقعی در پیشرفت استان سهیم باشند و از آنجاکه خرد جمعی باید مبنای مدیریت ما قرار گیرد iبهتر می‌توانیم ایده را iبه علم و عمل تبدیل کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.