برای تحلیل صحیح از “نرمش قهرمانانه” در دانشگاه‌ها برنامه داریم

فروردین ۱۴۰۳

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: برای تحلیل صحیح از نرمش قهرمانانه در فرمایشات رهبری، جهاد دانشگاهی برنامه‌هایی ذر قالب جلسات پرسش و پاسخ با حضور متخصصین دانشگاهی و حوزوی برای تنویر افکار دانشجویان در نظر دارد.

“‌محمدحسین یادگاری‌” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تابع شورای فرهنگی دانشگاه بوده و در بینش دانشجویان از آزادی عمل برخوردار نیست، گفت: این وضعیت آسیب بزرگی برای جهاد به حساب می‌آید که در آینده‌ای نزدیک درصدد رفع آن برمی‌آییم.
 
وی افزود: جهاد دانشگاهی در سراسر کشور واحدهایی دارد که تمامی طرح‌های این جهاد تحت نظر شورای فرهنگی دانشگاه مصوب می‌شود و هر دانشگاه در برابر طرح‌های جهاد مواضع خاص از خود بروز می‌دهد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور در ادامه تصریح کرد: جهاد دانشگاه برای انتقال فرهنگ جهاد علمی فعالیت‌های گسترده‌ای در سراسر کشور انجام می‌دهد، اما چون به عنوان نهاد انقلابی مطرح بوده، دست ما از فعالیت‌های اجرایی کوتاه است.
 
یادگاری دربارهٔ همکاری و تبادلات فرهنگی، علمی و سیاسی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه عنوان کرد: بعضی از دفاتر جهاد دانشگاهی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همکاری دارند.
 
وی در ادامه نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رادر پیشبرد کارهای علمی با استفاده از فرهنگ جهادی مؤثر دانست، و تاکید کرد: به مناسبت بازگشایی دانشگاه و حضور پررنگ دانشجویان از نهاد نمایندگی می‌خواهیم بینش دانشجویان را در زمینه کارهای تحقیقاتی و مبحث ایده‌پردازی و پژوهشی و  تبدیل آن‌ها به محصولات علمی و فرهنگی تقویت کرده و سبب استقلال بیشتر نظام جمهوری اسلامی شوند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: برخی از اشخاص تعبیر درستی از فرمایش رهبر معظم انقلاب دربارهٔ نرمش قهرمانانه ندارند از این‌رو برای تحلیل صحیح از نرمش قهرمانانه در فرمایشات رهبری، جهاد دانشگاهی برنامه‌هایی ذر قالب جلسات پرسش و پاسخ با حضور متخصصین دانشگاهی و حوزوی برای تنویر افکار دانشجویان در نظر دارد.
 
یادگاری خاطرنشان کرد: برای شفاف‌سازی اذهان دانشجویان از قدرت و اقتدار رهبر فرزانه در سخنرانی نرمش قهرمانانه؛ باید سبب را در پشتوانه‌های علمی، پژوهشی، سیاسی، فرهنگی و همچنین حماسه حضور مردم در انتخابات جستجو کنیم، که کدام عامل سبب چنین استحکامی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شده و این امر تنها توسط متخصصان امکان‌پذیر است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.