برای تو همیشه خواهم گریست/ مرگ تدریجی یک دوست+ دخترها در جنگ

یوسف علیخانی، مدیر انتشارات آموت در گفتگو با خبرآنلاین از عرضه تازهه های این انتشارات همزمان با آغاز فصل تابستان خبر داد و گفت: امسال در نمایشگاه کتاب استقبال فوق العاده ای از آثار نویسندگان در نشر آموت شد و همین امر باعث شد در انتشار تازه های خود و عرضه به مخاطب، مشتاق تر شویم. وی از انتشار چهار عنوان کتاب جدید در روزهای آغازین تابستان خبر داد و گفت: کتاب های تازه دیگری هم در دست انتشار داریم که به مرور به بازار عرضه خواهد شد.  به گفته او «پروژه شادی، پیله تنهایی عشق، ماجرای عجیب بنجامین باتن، دخترها در جنگ، سمفونی بابونه های سرخ و برای تو همیشه خواهم گریست» از جمله جدیدترین آثار منتشر شده آموت می باشند.

بر اساس این گزارش، مجموعه داستان «دخترها در جنگ» شامل مجموعه داستانی از نویسندگان مشهور جهان با موضوع جنگ با ترجمه ناهیده هاشمی منتشر شده؛ مجموعه ای شامل ۲۲ داستان از نویسندگان نامدار جهان که با موضوع تاثیرات اجتماعی جنگ بر انسان تالیف و از سوی ناهیده هاشمی انتخاب و ترجمه شده است؛ داستان هایی از نویسندگانی مثل «ایزابل آلنده، اُ.هنری، سامرست موآم، گابریل گارسیا مارکز، لوئیجی پیراندلو، ماریا لوئیزا بومبال، کاترین منسفیلد، فلانری اُکانر، چینوا آچه‌به، جیمز جویس، جسی استوارت، ادوارد مورگان فورستر، جانت فریم، کاتای تایاما، مری وب، جامائیکا کین کاید، گی‌دو موپاسان، آی.ال. پرتز، کریشان چاندار، لئو تولستوی و مک‌ نایت مالمار».

عباس پژمان در بخشی از مقدمه خود بر این مجموعه داستان نوشته است: داستانی که می‌خوانیم و بعد هم فراموشش می‌کنیم، داستان خوبی نیست. داستان خوب آن است که خواننده را مجبور کند بیش از یک بار آن را بخواند یا لااقل گاه‌گاهی در ذهنش به یاد آن بیفتد و لحظه‌هایی هرچند کوتاه محو خاطره‌ آن شود. داستان‌های این مجموعه کم و بیش این خصلت را دارند. به نظر می‌رسد که خانم «ناهیده هاشمی» در انتخاب داستان‌ها دقت و درایت به خرج داده و مجموعه خوب و زیبایی فراهم کرده است. همه این داستان‌ها از منابعی گزینش شده‌اند که جزء جنگ‌ها و گزیده‌ها و متون آموزشی معتبر داستان کوتاه در زبان انگلیسی هستند.»

کتاب «دخترها در جنگ» در ۳۴۴ صفحه و به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان منتشرشده است.

بنابراین گزارش، «برای تو همیشه خواهم گریست» رمانی از شمسی خسروی است که در بخش های مختلف، به نامه‌ای اختصاص یافته است که به اعتقاد نویسنده در قالب نامه حرفه‌هایم را در این کتاب راحت‌تر زده‌ام؛ چرا که برای این داستان قالب من راوی یا دانای کل را نمی‌پسندم.

در این نامه ها، دختری با نام «ساناز» دوستش را در شرایط گذر از بحران راهنمایی می‌کند و به او دلگرمی و امید زندگی می‌دهد. این دو دوست از دوران کودکی در یکی از شهرهای شمال ایران با هم بزرگ شده‌اند و ساناز با حرف هایش، خط داستان را هم پیش می‌برد. ساناز و فرشته، دوستان صمیمی هستند. ساناز پس از بازنشسته‌شدن پدر نظامی‌اش با خانواده به تهران کوچ می‌کنند اما به طور مرتب در تماس تلفنی و مکاتبه‌ای با فرشته است. ساناز در دانشگاه مشغول تحصیل می‌شود اما به دلیل جو متعصب خانواده‌اش محدود است و به ازدواج فکر می‌کند. او در نامه‌هایش از حضور جوانی به نام «کامران»‌ خبر می‌دهد که از بستگان دور آن‌هاست و به او نیز گوشه‌چشمی دارد. ساناز توصیه می‌کند که فرشته مراقب باشد و فریب حرف‌های کامران را نخورد. پس از چند نامه، دیگر از فرشته، نامه‌ای نمی‌آید و ساناز پس از پیگیری‌های مکرر متوجه بارداری فرشته و آشفتگی روحی او می‌شود. ساناز با حرف‌ها و نامه‌هایش سعی در بهبود حال فرشته دارد اما فرشته نمی‌داند که او خود دچار سرطان شده و بی‌آنکه با کسی در میان بگذارد در حال نابودی تدریجی است. پس از زایمان فرشته، به حکم قاضی، به عقد ِ کامران در می‌آید و حالش خوب می‌شود اما از دوست قدیمی‌اش خبری نیست تا …

«برای تو همیشه خواهم گریست»  در ۱۳۰ صفحه و قیمت چهار هزار تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.