برای رسیدن به سیره علوی باید اخلاقی زندگی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید حسن خمینی امروز شنبه در همایش بین المللی اخلاق و سیاست در سیره علوی از دیدگاه امام خمینی (ره) که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است با بیان اینکه طبق مکتب امام علی (ع) باید برای بزنگاههای اخلاقی عمری اخلاقی زندگی کنیم افزود: اگر اخلاقی زندگی کنیم مومن می شویم و در آن صورت خداوند چشم های ما را باز می کند و می توانیم حقایق را به خوبی درک کنیم.

یادگار امام (ره) افزود: برای رسیدن به مکتب اخلاقی باید چشم به دل داشت اما نه هر دلی ، دلی که علی وار زیسته، دلی که مانند علی زندگی کرده است.

سید حسن خمینی افزود: اگر می خواهیم درست تصمیم بگیریم باید شهود اخلاقی در قلب داشته باشیم تا در این صورت بتوانیم یک عمر اخلاقی زندگی کنیم.

یادگار حضرت امام (ره) در ادامه با بیان اینکه زندگی امام راحل یکی از نمونه های این نکته هایی است که بنده به آن اشاره کردم گفت: امام خمینی (ره) مهمترین تصمیم خود را در آستانه انقلاب در شب ۲۲ بهمن ماه گرفت. همه افراد در آن تاریخ بر این باور بودند که بر اساس قتل و غارت هایی که صورت گرفته است مردم دیگر در خیابان ها نیایند. حضور مردم به مصلحت نیست اما امام تصمیم گرفتند که مردم در شب ۲۲ بهمن در خیابان ها حضور یابند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری امام راحل در آن دوران نتیجه یک عمر مبارزه ایشان با نفس بود.

وی با طرح این پرسش که آیا اگر دروغ بگوییم تا به قدرت برسیم و در آن صورت به مردم خدمت کنیم درست است؟ افزود: برای پاسخ به این سئوال فقط کافی است به نفس خود رجوع کنیم. باید عمری اخلاقی زندگی کنیم تا بتوانیم به این مطالب پاسخ دهیم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: امام راحل همواره پایبند به اخلاق بودند و پایبندی ایشان به اخلاق را در زندگی شان مشاهده می کردیم.

یادگار حضرت امام (ره)  خطاب به شرکت کنندگان در همایش بین المللی اخلاق و سیاست در سیره علوی از دیدگاه امام خمینی (ره) افزود: اگر می خواهید به اخلاق علوی از دیدگاه امام خمینی (ره) دست یابید به نفس خود رجوع کنیم همچنین به خدا توکل کنید چرا که حقیقتا حضرت حق حقیقت را نشان می دهد.

وی گفت: اگر می خواهیم علوی شویم و اگر می خواهیم مانند امام (ره) باشیم باید لحظه به لحظه اخلاقی زندگی کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.