برای رسیدن به یک فجر ایده آل باید ملاحظات را کنار گذاشت/ ˝شیار ۱۴۳ ˝ دولتی نیست

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

چشم انداز فجر ۳۲ (۳)

نرگس آبیار کارگردان فیلم ˝شیار ۱۴۳˝ معتقد است؛ در جشنواره فیلم فجر باید ملاحظات را کنار گذاشت و فیلم ها را بر اساس شایستگی‌ها گزینش کرد.

نرگس آبیار کارگردان فیلم “شیار ۱۴۳” در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ چشم انداز سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جشنواره فرصت مناسبی است برای کارگردانان سینما که خود را محک بزنند.امسال طیف های مختلفی از کارگردانان سینمای ایران متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر می باشند کارگردانانی که نامهای بزرگی در سینمای ایران می باشند و فیلمسازان برجسته وشاخص نسل های قبل محسوب می شوند.

کارگردان فیلم “اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک تر است” ادامه داد: جشنواره سی و دوم نسبت به سال های قبل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این که جشنواره ای رو به رشد و مطابق با استاندار داشته باشیم باید ملاحظات را کنار گذاشت و فیلم ها را بر اساس کیفیت و محتوای آن بررسی کرد، اگر فیلمی وابسته به نهاد یا گروه یا جریان خاصی است، به راحتی مجوز حضور بخش های مختلف در جشنواره فیلم فجر برای آن فراهم نشود. برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر و هیت انتخاب آثار باید با احتیاط بیشتری عمل کنند و فیلم ها را بر اساس شایستگی‌ها انتخاب کنند.

نرگس آبیار که با فیلم “شیار ۱۴۳ “در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت، دربارهٔ شکل گیری ایده این فیلم گفت: “شیار ۱۴۳ “یک فیلم زن محور است که قهرمان اصلی این فیلم یک زن خواهد بود و در این فیلم قصه زندگی او روایت می گردد. از مدت ها قبل می خواستم فیلمی با این مضمون را جلوی دوربین ببرم. ایده اصلی فیلم را از یکی از رمان های خود گرفتم و بنا داشتم که این قصه را قبل از فیلم اولم بسازم که به سبب طولانی بودن پروسه ساخت، تولید این فیلم را به زمان دیگری موکول کردم که سر انجام با حمایت تهیه کننده فیلم محمد حسین قاسمی از قصه “شیار ۱۴۳” این فیلم را کلید زدم.

نرگس آبیار یاد آور شد: لوکیشن اصلی این فیلم در شهر کرمان بود و این مکان به سبب جذابیت هایی که دارد، به عنوان لوکیشن انتخاب شد. فضای قصه و شیوه روایتی که برای این فیلم در نظر گرفته ام، تفاوت های بسیاری با فیلم”اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک تر است” دارد. ان فیلم از مضمونی متفاوت برخوردار است که نگاه دفاع مقدس و جنگ در پس زمینه این فیلم قرار دارد و مستقیما به موضوع جنگ نمی پردازد.

آبیار با تاکید بر خصوصی بودن بودجه فیلم گفت: “شیار ۱۴۳ “فیلمی است که با حمایت بخش خصوصی تولید شده و از هیچ حمایت دولتی برخوردار نبوده است. حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبل این شائبه را به وجود آورد که این فیلم هم همانند فیلم های فاخری که سازمان سینمایی وقت ساخته، مورد حمایت وزیر و رییس سازمان سینمایی بوده است. در صورتی که این فیلم با بودجه کاملا خصوصی و با حمایت بخش خصوصس آماده اکران شده است.

“شیار ۱۴۳” بعد از فیلم “اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک تر است” دومین ساخته بلند نرگس آبیار در مقام کارگردان است. مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی و گلاره عباسی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

نرگس آبیار تا کنون نگارش رمان های کوه روی شانه های درخت، چشم سوم، اختر و روزهای تلواسه، مجموعه داستان های حکمت کوچک، به کی میگن قهرمان، شکفتن در هامون، پسربچه کرم بدوش و خندق بلا، داستان دوخط و… را بر عهده داشته است. فیلم‌های کوتاه او تاکنون در جشنواره‌های بین المللی اسماعیلیه مصر، ایوگانا ایتالیا، باتومی گرجستان، آزا یونان و… به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/۵۵

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.