برای رسیدن به سبک زندگی دینی بسترسازی کنیم

۲۸ آبان ،

66-92.jpg

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که «سبک زندگی هر جامعه برگرفته از هویت قومی و مذهبی آن است» گفت: هویت جامعه ما مبتنی بر سیره پیشوایان و متاثر از مذهب دینی است.

رضا معممی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان ارزش‌هایی همچون راستگویی، کسب لقمه حلال، جهاد در راه خدا، رعایت ادب و امثال این‌ها اظهار کرد: رعایت همه این موارد مبتنی بر سیره پیشوایان است که با رعایت آن‌ها سبک زندگی ما دینی می‌شود.

وی با بیان این‌که «یکی از اصول سبک زندگی دینی بر اساس آیات و روایات کسب لقمه حلال است» تصریح کرد: ما با رعایت تمام شاخص‌ها می‌خواهیم زندگی متعالی را تجربه کنیم و از جسم خاکی رها و به ملکوت ماندگار برسیم، زیرا دنیا پلی برای رسیدن به بهترین‌ها است.

معممی‌مقدم با اشاره به وظیفه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در زمینه ترویج سبک زندگی دینی اظهار کرد: در این دستگاه‌ها همیشه یکسری حرکت‌ها در جهت رسیدن به سبک زندگی دینی صورت می‌گیرد ولی ادامه‌دار نیست.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که «مردم نقش مهمی در نهادینه کردن سبک زندگی دینی دارند» افزود: رسانه‌ها و دستگاه‌ها باید با فرهنگ‌سازی و افزایش اعتقادات یک باور عمیق در مقابل تهاجم غربی برای مردم به وجود بیاورند.

وی با بیان این‌که «سبک زندگی دینی ظرف زندگی است» تصریح کرد: باید بستر این امر را در جامعه فراهم کنیم و شاخص‌های دین‌داری را به مردم جامعه آموزش دهیم.

معممی‌مقدم با بیان این‌که «سبک زندگی دینی برگرفته از مجموعه رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه است» خاطرنشان کرد: باید برای دستگاه‌ها یک شاخص قرار دهیم که فقط متکی به آمار نشوند بلکه در عمل سبک زندگی دینی را اجرا کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با بیان این‌که «باید برای رسیدن به سبک زندگی دینی بانک‌های اطلاعاتی را در موسسات راه‌اندازی کنیم تا شاهد کاهش اختلافات زندگی باشیم» گفت: بعد از این اینگونه برنامه‌ریزی‌ها باید شاهد افت آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.