برای ساماندهی عطاری‌ها “داروخانه‌های گیاهی” تاسیس شود

۱۶م اسفند ،
ممتاز نیوز: دبیرانجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور گفت: برای قانونمند کردن و ساماندهی عطاری‌ها باید داروخانه‌های گیاهی تاسیس شود.

دکتر میرفخرایی دبیرانجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور در گفت و گو با ایسنا، گفت: ما نمی‌توانیم عطاری‌ها را نادیده بگیریم، بعضی از این عطاری‌ها سالیان سال است که به این حرفه مشغول می باشند و با بستن عطاری‌ها نمی توان تعداد بسیاری از این اشخاص را از کار بیکار کرد.

وی افزود: طی بررسی‌های ستاد گیاهان دارویی در ۱۵ استان مشخص شد که تنها ۴۷۰۰ عطاری دارای مجوز می باشند و بقیه مجوزی ندارند. بعضی از عطاری‌ها از حسن نام این اشخاص سوء استفاده می‌کنند و در اهداف مشخص خود سودهای کلانی می برند و بعضی نیز بدون سررشته وارد این کار می شوند که باید اینها قانونمند عمل کنند.

میرفخرایی تصریح کرد: با دانشگاه جامع علمی کاربردی تعاملی کردیم تا یک دوره برای عطاری‌ها گذاشته شود تا آنها با تحصیلات به کار عطاری بپردازند.

دبیرانجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی کشور اظهار کرد: در این زمینه نیز باید داروخانه‌های گیاهی راه اندازی شود و لیسانسیه‌های گیاه پزشکی به این امر بپردازند. این اقدام گام موثری در ساماندهی عطاری‌ها است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.