برای شناختن زنان چریک بیش از چهل کتاب خواندم

۲۶اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس شخصیت “عاطفه” در این سریال ، زنی مبارز با خلق و خوی یک چریک بود. زنی که پا روی احساسات زنانه اش گذاشته و تمام وجودش را در اختیار سازمان قرار داده بود. تفاوت شخصیت عاطفه، به خصوص در تقابل با شخصیت های نرگس و پروانه که نمونه های بسیار دیده شده در سریال های ایرانی می باشند، پر رنگ تر می شد. از جمله این تفاوت ها می توان به طرز راه رفتن، لحن صدا، نگاه های خالی از زنانگی و تحکم اغراق آمیز چریکی این شخصیت اشاره کرد.

الهام چرخنده در ادامه، در خصوص کافی بودن مطالعه کتاب برای ایفای یک نقش یا ضرورت مواجه حضوری با مصادیق شخصیت عاطفه در دنیای واقعی گفت: “با چنین شخصیت هایی مواجه حضوری نداشتم اما معتقدم پیدا کردن ریتم، هارمونی و موسیقی اثر برای بازیگری بسیار مهم است. وقتی شخصیت را می شناسی و خودت را در آن قالب قرار می دهی، موسیقیِ نقش، خود به خود به دست می آید و حرکات و لحن صدا را مطابق با شخصیت تنظیم می کند. البته فیزیک من هم برای نشان دادن یک زن ِ چریک مناسب بود.”

چرخنده در ادامه به فعالیتش در زمینه های هنری دیگر اشاره کرد و گفت: “مجموعه ای از شعر ها و ترانه هایم را برای چاپ آماده کرده ام که به زودی به ناشر خواهم سپرد. ضمنا مجموعه دیگری که با یادداشت ها و نقاشی های خودم و عکس های منتخب از دیگران جمع آوری شده نیز برای انتشار یافتن آماده است.”

مجموعه تلویزیونی پروانه به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی منصور سهراب پور و با حضور حامد کمیلی، فرشید نوابی، سارا بهرامی، الهام چرخنده،سپیده خداوردی، شهرام عبدالی و نیما رئیسی به عنوان بازیگر، طی چند هفته قبل  از شیکه سه سیما به روی آنتن رفت.

 

انتهای پیام/ ر ـ ب .ب 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.