برای قلب هم شال گردن درست شد+ عکس

فروردین ۱۴۰۳

بسیاری از اشخاص از انجام درمان‌های متداول برای بعضی از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی ناراضی می باشند و در این میان اشخاص با ذوق و خلاقیتی وجود دارند که برای رفع مشکل خود به راه حل های ابتکاری دست پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ یک مهندس طراح موفق به ساخت نوعی دستگاه منحصر به فرد برای کمک به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شده است.

گفتنی است: این فرد که خود از نارسایی قلبی رنج می‌برد به سندرم مارفان یک اختلال بافت همبند بدن که سبب تقسیم آئورت و در نتیجه مرگ ناگهانی می‌شود دچار است با این اختراع جان ۴۰ نفر را نجات داده است.

بررسی ها نشان می‌دهند؛ دستگاه اختراعی این فرد یک روکش پلی استراست که می‌تواند در اطراف آئورت به کار گرفته شود.

این فرد پس از به دست آوردن رای اعتماد جراحان، خود یکی از داوطلبان استفاده از این دستگاه در قلب خود بوده است و نجات پیدا کرده در حال حاضر درمان‌های مختلفی از جمله جراحی و یا مصرف طولانی مدت داروهای رقیق کننده خون وجود دارد که مشکلات فراوانی را متوجه بیماران می سازد.

این دستگاه که نوعی روکش پل استراست متناسب با وضعیت و اندازه آئورت هر فرد طراحی شده و در حین عمل جراحی در بدن آنها نصب می‌شود.

برای استفاده از این دستگاه ابتدا از آئورت فرد بیمار با اسکن تصویر تهیه می‌شود و متناسب با سایزآئورت روکش انحصاری تولد می‌شود فرد سازنده این دستگاه در حال بررسی و گرفتن نظر مساعد پزشکان برای انجام این آزمایش بر روی بیماران بیشتر است.

پزشکان اعتقاد دارند؛ که هنوز آزمایشات بسیاری لازم است تا کارایی این روش اثبات شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.