برای مقابله با توهین به مقدسات اسلام خواستار گام های مؤثرتری شد

خرمشاد در نامه ای به سازمان های بین المللی:

خبرگزاری پانا :رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه ای خطاب به روسای چهار سازمان بین المللی خواستار اتخاذ تصمیمات جدی تر و موثرتر برای مقابل با روند توهین به مقدسات ادیان الهی شد و تاکید کرد: برای مقابله با توهین به مقدسات گام های مؤثرتری بردارید.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا،محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نامه هایی جداگانه به مدیران سازمان های یونسکو ، اسیسکو و همچنین دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب ، ضمن اعلام انزجار از ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) از آنان خواست برای دفاع از باورها و ارزشهای دینی و بشری که به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد تلاش کرده و ضمن محکوم کردن این اقدام ننگین، برای مقابله با هر گونه تهاجم و توطئه گام های فوری و موثرتری بردارند.

در این نامه ها ،خرمشاد با سیاسی خواندن این اقدام تفرقه آمیز که فرهنگ دینی و عواطف مذهبی بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان را نشانه گرفته است. تاکیدکرد: بدون شک مسببین خبیث این جریان با برنامه ریزی قبلی و اطلاع برخی دولتهای سلطه جوی غربی به وجود شریف پیامبر گرامی اسلام (ص) توهین نموده و قلب همه مسلمانان و آزاد اندیشان جهان را آزردند.

در این نامه ها ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتقاد از انفعال سازمانهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد در الزام دولتها به احترام به عقاید دینی و مذهبی ملتها، آمده است :حرکت خودجوش مردم جهان، طی روزهای اخیر برای محکومیت این اقدام، نشان از جریحه دارشدن عواطف مسلمانان و عمق جنایت حامیان این توطئه و از طرفی نشان ازعدم تدبیر و اقدام به موقع سازمان های بین المللی دارد.

خرمشاد ضمن تاکید بر نقش این سازمان ها در جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی ،اعلام نموده است: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان اصلی ترین مسئول فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ، وظیفه خود می داند که هر گونه تلاش و همکاری های لازم را با آن سازمان ها جهت تحقق این هدف معمول دارد.  

گفتنی است این نامه ها  خطاب به مدیر کل یونسکو، دبیرکل سازمان همکاریهای اسلامی ، مدیرکل اسیسکو و  دبیر کل اتحادیه عرب نگاشته شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.