برای چندمین بار طی ۶ سال اخیر ادعا شد: انتقال میزبانی اطلاعات تمامی دستگاه‌های اجرایی به داخل

۳۱اردیبهشت،

 

با تلاش‌های صورت گرفته و با توجه به موارد قانونی موجود در این حوزه میزبانی تمامی دستگاه‌های اجرایی به دیتاسنترهای داخلی منتقل شده است.
 
به گزارش ایسنا، علی حکیم جوادی با بیان این مطلب اظهار کرد: این تلاش‌ها در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات عملیاتی می گردد.
 
وی افزود: شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای کاملا داخلی است که امکان اتصال به شبکه‌های جهانی را دارد و همه شبکه‌های موجود در کشور تکمیل کننده این شبکه خواهد بود.
 
او با اشاره به گزارش‌هایی که از سوی مراجع معتبر جهانی منتشر می‌شود تصریح کرد: در این گزارش‌ها، ICT یکی از مهمترین ابزارها برای عملی شدن تعهدات دولتها معرفی شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: خاصیت یکپارچه‌سازی اطلاعات، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت ارایه خدمات از جمله مزیت‌های بهره‌گیری از ارتباطات و فناوری اطلاعات است که مورد تاکید این سازمان‌ها قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: بر اساس بعضی مدل‌های طراحی شده از سوی این دستگاه‌ها، در آینده بنگاه‌های اقتصادی ظرفیتهای خود را از طریق امکانات دولتی یکپارچه می کنند و بیشترین نقش در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: بر اساس این مدل‌ها، دولت‌ها نقش هماهنگ کننده را خواهند داشت به گونه‌ای که به عنوان واسطه، سرویس‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که شبکه ملی اطلاعات تنها مختص کشور ما نیست، اظهار کرد: کشور کویت نیز شبکه‌ای با مدل شبکه ملی اطلاعات کشورمان به منظور انتقال منابع داخلی در داخل کشور کویت طراحی و پیاده کرده است.
 
وی ادامه داد: کشور برزیل یکی دیگر از این کشورها است که یک شبکه اطلاعات در حوزه سلامت الکترونیکی خرد به سبب اهمیت بالای مباحث امنیتی در این حوزه پیاده سازی کرده است.
 
علی حکیم جوادی با بیان این مطلب که شبکه ملی اطلاعات نیز در کشور ما در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات و انتقال اطلاعات داخلی داخل شبکه‌ای امن و پایدار پیاده سازی می‌شود تصریح کرد: این شبکه از دو بخش عمومی و اختصاصی تشکیل شده که در بخش اختصاصی شاهد شبکه‌های دستگاهی نظیر شبکه شباب، مالیات، گمرک و غیره هستیم.
 
بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی سازمان فناوری اطلاعات ایران وی ادامه داد: بر اساس قانون باید تمام دستگاه های دولتی به این شبکه متصل شوند که تاکنون دستاوردهای بسیاری محقق شده و در مرحله بعدی، اشتراک گذاری اطلاعات میان دستگاه‌ها عملیاتی خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: در همین راستا به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این شبکه، ایجاد مراکز داده استانی، انتقال میزبانی پایگاه اینترنتی‌ها به داخل و استفاده از فناوری نوین پیگیری و اجرایی می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.