برای کنترل قیمت جریمه خودروسازان فایده ای ندارد!

برای کنترل قیمتجریمه خودروسازان فایده ای ندارد!

برای کنترل قیمت
جریمه خودروسازان فایده ای ندارد!

ممتازنیوز: رییس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش تیراژ خودرو در کاهش قیمت خودرو موثر است افزود: جریمه خودروسازان و فروشندگان و دلالان خودرو تاثیری بر قیمتها ندارد چرا که عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند.

حسین گروسی در واکنش به سخنان رییس جمهور در نشست خبری خود در روز گذشته گفت: تولید ملی پشتوانه ارزش پول ملی است و علت کاهش ارزش پول ملی در شرایط فعلی کاهش تولید است.
نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مشکلات موجود را فرافکنی نکند اظهارداشت: مجلس و دولت برای حل مشکلات اقتصادی دست به دست هم دهند هرچند که مجلس تمام خواسته های دولت را عملی کرده است.
وی ادامه داد: دولت آن بخش از هدفمندی یارانه ها را که به حمایت از تولید برمی گردد را عملی نکرده است.
گروسی با تاکید براین که تقویت تولید بر کاهش قیمت کالاها و قیمت ارز تاثیرگذار است گفت: علت کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار، عدم حمایت دولت از تولید ملی است و اگر میزان تولید افزایش یابد به ارزش پول ملی نیز افزوده خواهد شد.
رییس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس در ادامه درباره افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: کاهش تولید علت اصلی افزایش قیمت خودرو است و هر چه تیراژ تولید افزایش پیدا کند سوء استفاده در بازار کاهش می یابد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تحریم ها و تاثیرآن بر تولید خودرو به خانه ملت گفت: وابستگی تولید به واردات و برخی خودروسازان خارجی سبب شد وقفه ای در تولید ایجاد شود.
نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس افزود: کاهش وابستگی تولید خورو به واردات، سالها قبل باید انجام می شد ضمن اینکه زمان برای تقویت تولید خودروی ملی هنوز دیر نیست.
وی گفت: جریمه خودروسازان و فروشندگان و دلالان خودرو تاثیری بر قیمتها ندارد چرا که عرضه و تقاضا قیمت تعیین می کند.
گروسی افزایش تیراژ خودرو را در کاهش قیمت موثر دانست و از وزارت صنعت، خواست تا بر اجرای قانون ارتقای کیفیت تولید داخل نظارت کند.
رییس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس ارایه تسهیلات به خودروسازان و حمایت مالی از آنها را ضروری دانست و اظهار داشت: خودروسازان علاوه بر تسهیلات از منابع داخلی خود همچون فروش شرکت‌های اقماری و سهام دربانک‌ها و یا پیش فروش می توانند استفاده کنند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.