برترین‌های جشنواره جوانه در رادیو

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین

جام جم آنلاین: معاون صدای رسانه ملی در مراسم پایانی این جشنواره پس از قدردانی از دست اندرکاران آن بویزه رادیو جوان گفت: رسانه رادیو با سابقه ۷۰ ساله خود در ایران امروز به جایگاه بالایی دست یافته و در واقع جزوی از زندگی روزمره مردم شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی محمد حسین صوفی گفت: امروز رسانه رادیو وظایف و رسالت عظیمی بردوش می‌کشد چرا که با وجود وسایل و ابزار متعدد ارتباط جمعی مردم ما با رادیو انس و الفت بیشتری دارند و به این رسانه عشق می‌ورزند.

صوفی گفت: رادیو تنها وسیله اطلاع رسانی فراگیر در کشور است که همواره با مخاطبان همراه بوده و در کنار نقش اطلاع رسانی، وظیفه فرهنگ سازی و بیان هنجارها را نیز بر عهده دارد.

معاون صدا افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بویزه طی سالهای اخیر رادیو توانسته با توسعه کمی و کیفی در زمینه‌های اطلاع رسانی فرهنگ سازی و تفریح و سرگرمی نقش بسیار سازنده‌ای را در جامعه اسلامیمان ایفا کند.

صوفی در بخشی از سخنانش با اشاره به قطع شبکه‌های برون مرزی ایران گفت: تأثیر رسانه‌ای ایران در جهان، به ویژه نقش مؤثر کشورمان در بیداری اسلامی باعث شد امپریالیسم خبری تاب تحمل سخن حق و فریاد مستضعفان و محرومان جهان را نداشته باشد و با زیر پا گذاشتن آشکار تمام قوانین و کنوانسیون‌های حقوقی بین‌المللی و عرف جهان تصمیم به قطع شبکه‌های ایرانی بگیرد.

وی همزمانی قطع شبکه‌های برونمرزی جمهوری اسلامی ایران با تشدید فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها علیه ایران و توهین به نبی اکرم اسلام را حکایت از عمق ضعف و ناتوانی غربی‌ها دانست.

راه‌اندازی رادیو لبخند در دهه فجر

 صوفی گفت: هم اینک ۲۴ شبکه رادیویی ایرانی برای مخاطبان خود در ایران و جهان برنامه‌های متنوع پخش می‌کنند اما یکی از اهداف رسانه ملی توسعه و ایجاد شبکه‌های رادیویی تخصصی است و در همین رابطه بیست و پنجمین شبکه رادیویی به نام رادیو لبخند در ایام دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.

معاون صدا با تاکید بر این‌که شبکه رادیویی جوان از بدو تاسیس تا کنون خوب عمل کرده و توانسته مخاطبان جوان فراوانی را جذب کند گفت: استقبال بسیار گسترده مخاطبان جوان از جشنواره رادیویی جوانه به ما انگیزه مضاعف می‌دهد تا جشنواره سال آینده را که بصورت بین‌المللی خواهد بود با شکوه تر برگزار کنیم.

وی گفت: از همه مخاطبان جوان رادیو جوان انتظار دارم که در سومین جشواره جوانه با تلاش و جدیت بیشتر و با آثار بهتری حضور یابند.

در دومین جشنواره رادیو جوان بیش از یازده هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۵۲۵۲ اثر شنیداری و ۶۲۰۴اثر غیر شنیداری ۲۲۷ نقد رادیویی و ۷۳۷ ایده رادیویی بوده است.

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره جوانه به ۴۹ مخاطب برگزیده رادیو جوان که آثارشان در بخشهای برنامه سازی رادیویی، آنونس، قطعه موسیقی، نقد رادیویی،مقاله، وبلاگ، متن رادیویی، داستانک، شعر، مستند و بازیگری اثر برتر معرفی شده بود جوایزی اهدا شد.

 این جشنواره همچنین پنج جوان برتر کشور را که در حوزه‌های علمی، کارآفرینی، فرهنگ قرآنی و ورزش فعال بودند معرفی و تندیس جشنواره را به آنان اهدا کرد. دکتر مریم اسلامی جوان برتر حوزه علمی، مهندس امیرحسین شاهانی جوان برتر حوزه کارآفرینی، دکتر حمید رضا حسن زاده توکلی جوان برتر حوزه فرهنگ حامد شاکری نزاد جوان برتر حوزه قرآنی و احسان حدادی جوان برتر حوزه ورزش.

 در پایان این مراسم هم از نماد سومین جشنواره بین‌المللی جوانه که سال آینده در تهران برگزار می‌شود رونمایی شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.