برترین ها به المپیک لندن اعزام خواهند شد

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۵:۴۹:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

زنگی آبادی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رییس فدراسیون دوچرخه سواری از برگزاری آخرین مسابقه انتخابی ترکیب تیم ملی ایران برای حضور در بازیهای ۲۰۱۲ المپیک لندن در استان یزد خبرداد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی زنگی آبادی با اشاره به برنامه های آماده سازی فدراسیون دوچرخه سواری گفت : جواز  شرکت در بازی های المپیک توسط تمامی نمایندگان ایران در رقابتهای برون مرزی و مسابقات داخلی برای فدراسیون بدست آمده بنابراین باید آماده ترین دوچرخه سوار به عنوان نماینده ایران دراین رویداد مهم شرکت کند.
وی تصریح کرد:  به این ترتیب برای انتخاب برترین نفرات برای شرکت در  بازیهای  المپیک ۲۰۱۲ لندن، مسابقات انتخابی در ماده تایم تریل انفرادی همزمان با اولین دوره مسابقات لیگ برتر در مواد جاده روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در استان یزد برگزار خواهد شد.
رییس فدراسیون دوچرخه سواری  هدف از برگزاری این رقابتها را انتخاب رکابزن برتر به عنوان نفر اصلی ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری ایران در رقابتهای ماده تایم تریل انفرادی المپیک لندن اعلام کرد ودرخصوص نحوه حضور رکابزنان کشورمان در مسابقات ماده استقامت المپیک ۲۰۱۲ لندن اظهارداشت : پس از برگزاری مسابقه انتخابی در استان یزد، نفر اول ماده تایم تریل انفرادی، به عنوان رکابزن اصلی تیم ملی ایران در ماده استقامت به مصاف یکدیگر خواهند رفت در ضمن نفرات دوم و سوم تیم ملی کشورمان در ماده استقامت نیز با درنظر گرفتن همه جوانب و تایید و تصویب کمیته فنی به لندن اعزام خواهند شد.
وی از  امیر زرگری ، حسین عسگری ، علیرضا حقی ، مهدی سهرابی ، عباس سعیدی تنها ،قادر میزبانی،بهنام خلیلی خسروشاهی ، آروین معظمی گودرزی ، علی ترابی ، محمد رجبلو و حسین ناطقی ، به عنوان نفراتی نام برد که در مسابقات انتخابی لندن در استان یزد حضور خواهند داشت.
زنگی آبادی در ادامه به آخرین رنکینگ اعلام شده توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش  ایران همچنان در سطح قاره آسیا، در هر سه رده بندی انفرادی، باشگاهی و ملی صدر نشین است که بر اساس این رده بندی و با اتمام رقابتهای سال ۲۰۱۱، سه سهمیه دوچرخه سواری ایران در رقابتهای المیپک ۲۰۱۲ لندن در مواد جاده تثبیت شد.
وی توضیح داد: خوشبختانه ایران پتانسیل بسیاری خوبی در دوچرخه سواری دارد که متاسفانه به دلیل کمبود امکانات نمی توانیم از این استعداد ها به بهترین شکل یهره بگیریم .
رییس فدراسیون دوچرخه سواری از شهرستانهای تهران به عنوان خواستگاه رشته دوچرخه سواری نام برد و افزود:  استانها و شهرستانها به لحاظ بودجه، امکانات،  لوازم  و زیرساختها با فقر شدید مواجه هستند چنانچه این مشکلات مرتفع شود ما در آینده نزدیک شاهد رشد دوچرخه سواری درایران خواهیم بود .
وی همچنین تقویت باشگاهها رامورد توجه قرار داد وافزود: قطعا باشگاه ها درحوزه قهرمانی و حرفه ای بسیار می توانند قوی عمل کنند واین مهم درحالی امکان پذیر است که هرباشگاه بتواند اسپانسر داشته باشد و بتواند نفرات خود را به رقابتهای برون مرزی که فرصت ارتقاء و رشد ورزشکار را مهیا می کند، اعزام کند.
زنگی آبادی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان اقدامات حمایتی را دراین راستا آغاز کرده و اگر این روند ادامه پیدا کند درآینده نزدیک شاهد کسب سکوهای معتبر جهانی و المپیک ها خواهیم بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۷۴۹۱۹۸۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.