برترین‌های فوتبال آسیا درسال۲۰۱۲

۰۹م آذر ،

مراسم معرفی برترین‌های سال ۲۰۱۲ آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد جایی که فدراسیون فوتبال ایران برای دومین بار در ۵ سال اخیر به عنوان ارزشمند برترین فدراسیون سال دست پیدا کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از  ایسنا، به روال هر سال مراسم برترین‌های سال آسیا در ماه نوامبر برگزار شد و بهترین‌های آسیا شناخته شده و جایزه‌های خود را دریافت کردند. انتخاب فدراسیون‌ها اولین بخش این مراسم بود جایی که فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با فدراسیون‌های ژاپن، کره جنوبی و قطر عنوان بهترین را کسب کرد. این در حالی است که پس از شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان قرار گرفتن نام فدراسیون فوتبال ایران در میان نامزدها سبب تعجب بعضی از کارشناسان و اهالی رسانه شده بود. با این حال این انتخاب نشان داد که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها نتایج تیم‌های ملی بزرگسالان در اولویت قرار ندارد و آن‌ها در انتخاب‌هایشان معیارهای دیگری نظیر توسعه فوتبال پایه، زنان، داوری و کارهای علمی در نظر می‌گیرند.

اما این تنها جایزه ایران در مراسم امشب بود. در بخش بازی جوانمردانه ایران با وجود کاندیداتوری دستش از رسیدن به این عنوان کوتاه ماند و این عنوان به فدراسیون فوتبال ازبکستان رسید.

همچنین تیم ملی فوتسال ایران که عملکرد انتقادآمیزش بسیاری را در قاره برای تداوم سلطه‌اش ناامید کرده‌ بود، نتوانست عنوان همیشگی خود را به دست بیاورد و جایزه بهترین تیم ملی فوتسال آسیا به تیم ژاپن قهرمان آسیا رسید.

در بخش بهترین بازیکن فوتسال، محمد کشاورز که سال قبل به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شده بود، در رقابت با هنمی از ژاپن نتوانست عنوان بهترین بازیکن فوتسال سال آسیا را تکرار کند.

در قسمت داوران هم با وجود اینکه قرار گرفتن علیرضا فغانی در میان سه نامزد دریافت عنوان داور سال آسیا اتفاق بزرگی برای جامعه داوری ایران بود این شگفتی با انتخاب یوئیشی نیشیمورا ناتمام باقی ماند.

در بخش زنان هم یاماگیشی ساچیکو از ژاپن برای چهارمین بار پیاپی به عنوان بهترین داور زن آسیا انتخاب شد.

عنوان برترین کمک‌داور مرد به رسولف از ازبکستان و برترین کمک‌داور زن به کیم از کره جنوبی رسید.

** بهترین مربی سال آسیا

* زن: آساکو از ژاپن

* مرد: کیم هو کو از کره جنوبی

** بهترین بازیکن جوان آسیا

* زن: شیباته هانائه از ژاپن

* مرد: عبدالرحیم کرار از عراق

** بهترین لژیونر آسیایی

شینجی کاگاوا (ژاپن) بازیکن منچستریونایتد

** بهترین بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی

کوتینیو (برزیل) در تیم الکویت کویت

** بهترین بازیکن زن

ایا میاما از ژاپن

** بهترین تیم ملی سال

* زن: تیم المپیک ژاپن

* مرد: تیم المپیک کره جنوبی

طبقه بندی: ورزش   |   تعداد بازدید: ۱۰۱ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: پنجشنبه ۹ آذر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , برترین‌های سال ۲۰۱۲ آسیا, برترین‌های فوتبال, برترین‌های فوتبال ۲۰۱۲


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.