برترین های بخش سینمای ایران جشنواره بین المللی مقاومت معرفی شدند

به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که شامگاه جمعه در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد، از ˈابوالقاسم طالبیˈ کارگردان فیلم ˈقلاده های طلاˈ به طور ویژه تقدیر شد.

فیلم قلاده های طلا به دلیل این که تهیه کننده آن در هیات داوران جشنواره حضور داشت، امکان شرکت در این جشنواره را بدست نیاورد.

براساس رای هیات داوران این بخش، جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جلوه های ویژه به ˈمحسن روزبهانیˈبرای فیلمهای ˈ۳۳ روزˈ، ˈروزهای زندگیˈ و ˈملکهˈ اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به ˈهنگامه قاضیانیˈ برای بازی در فیلم ˈروزهای زندگیˈ تعلق گرفت و جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به ˈشیرین یزدان بخشˈبرای نقش آفرینی در فیلم ˈبوسیدن روی ماهˈ اهدا شد.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر مرد نیز جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به ˈمیلاد کی مرامˈ برای ارایه نقش در فیلم ˈملکهˈ تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به ˈحمید بهمنیˈ، ˈعلیرضا عاقل زادهˈ و ˈعلی میناییˈ برای فیلم گلوگاه شیطان اهدا و جایزه نقدی، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش نیز از آن ˈپرویز شیخ طادیˈ برای فیلم ˈروزهای زندگیˈ شد.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی نیز به ˈهمایون اسعدیانˈ برای ساخت فیلم ˈبوسیدن روی ماهˈ و ˈمحمدعلی باشه آهنگرˈ برای ساخت فیلم ˈملکهˈ رسید و جایزه نقدی، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به ˈپرویز شیخ طادیˈ برای فیلم ˈروزهای زندگیˈ اهدا شد.

همچنین جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره برای بهترین فیلم به ˈروزهای زندگیˈ به ˈسعید سعدیˈ تهیه کننده این فیلم اختصاص یافت.

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه به ˈعلیرضا زرین دستˈ برای فیلمبردای فیلم ˈملکهˈ اختصاص یافت.

فیلم سینمایی ˈبوسیدن روی ماهˈ به کارگردانی ˈهمایون اسعدیانˈ و تهیه کنندگی ˈمنوچهر محمدیˈ نیز بهترین فیلم برگزیده تماشاگران معرفی و از عوامل آن تقدیر شد.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که از سوم مهرماه جاری در کرمان آغاز شده بود، شامگاه جمعه با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف پایان یافت.ک/۲

۷۴۴۰/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.