برترین گوشی‌های دوسیم‌کارته اندرویدی در بازار ایران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت میباشید، میتوانید در ادامه با ۵ گوشی برتر آندرویدی دو سیم کارته موجود در بازار ایران به انتخاب آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات  آشنا شوید :

بهترین گوشی های دوسیم کارته ارائه شده در سال ۲۰۲۲ – ۲۰۱۶

Sony Xperia Z5 dual

با درنظر گرفتن پرچمداران برندهای مختلف نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار اکسپریا زد ۵ سونی گذشت. این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی با کیفیت در کنار پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰، سه گیگابایت رم و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با سیستم فوکوس خودکار هیبریدی فوق‌سریع سونی بهره‌ می‌برد. عملکرد خوب باتری، کیفیت خوب عکس و ویدئوهای تولیدی، کیفیت مناسب مکالمه و بهره‌گیری از سنسور تشخیص اثرانگشت و بدنه مقاوم در برابر آب می‌تواند تمایل شما را برای خرید این دستگاه هوشمند با قیمتی از دومیلیون و پنجاه هزارتومان تا دو میلیون و سیصد هزارتومان قوت بخشد.

Samsung Galaxy Note 5 duos

در صورتی که استفاده از دستگاه هوشمندی با صفحه‌نمایش بزرگ برای شما محدودیتی ایجاد نمی‌کند و از سوی دیگر بودجه محدودی ندارید، می‌توانید از نسخه دو‌سیم‌کارته پرچمدار سامسونگ یعنی نوت ۵، به عنوان یکی از قدرتمندترین گزینه‌های موجود در لیست ما، استفاده کنید. در این دسته، فبلت نوت ۵ بهترین نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، بدنه‌ای با کیفیت بالا، طراحی چشم‌نواز، دوربین با کیفیت بالا (به‌ویژه در محیط‌های با نور کم)، باتری کارامد و نهایتا قابلیت شارژ سریع نیز می‌تواند مزیت بر علت باشد تا این دستگاه هوشمند را انتخاب کنید.

این ترکیب در کنار بهره‌مندی از تراشه Exynos 7420، چهار گیگابایت رم و قلم ویژه S Pen می‌تواند نیازهای شما را به‌طور کامل برآورده کند. با این وجود تنها نقطه ضعف نسخه دو سیم‌کارت نوت ۵، عدم امکان بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی است که البته با وجود نسخه‌های مجهز به ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، می‌توان از کنار این مشکل گذشت. نسخه دو سیم‌کارت نوت ۵ در حال حاضر بسته به حافظه داخلی و گارانتی، قیمتی از یک میلیون و نهصد هزارتومان تا دو میلیون و چهارصدهزار تومان دارد.

Samsung Galaxy A8 duos

در صورتی که از جمله طرفداران صفحه‌نمایش‌های بزرگ هستید اما بودجه خرید نوت ۵ را ندارید، می‌توانید به سراغ استفاده از دیگر فبلت تولیدی سامسونگ یعنی Galaxy A8 duos بروید. این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی از نوع AMOLED و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد اما رزولوشن صفحه‌نمایش آن تمام اچ‌دی بوده و دوربین آن نیز فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است. با این وجود، طراحی چشم‌نواز، کیفیت ساخت خوب و عملکرد قابل قبول باعث شده این فبلت هوشمند با قیمتی در حدود یک میلیون و پانصد هزارتومان یکی از انتخاب‌های اصلی ما به حساب آید.

Microsoft Lumia 950 dual

بار دیگر در لیست منتخب ما یک محصول مجهز به صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی قرار دارد که علاوه بر بهره مندی از صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی PureView با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال، سیستم‌عاملی نوین یعنی ویندوز ۱۰ موبایل را برای کاربران به ارمغان آورده است. شاید در وهله اول تفاوت میان تعداد نرم‌افزارهای موجود برای این سیستم‌عامل در مقایسه با آنچه در اندروید شاهد بوده‌اید نا امیدکننده باشد اما دوربین باکیفیت، قابلیت شارژ سریع و سازگاری میان دستگاه‌های موجود در منزل شما (که از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برند) می‌تواند تجربه‌ای خوشایند را به همراه داشته باشد. تنها مشکل موجود بر سر راه، عرضه کم این گوشی هوشمند در بازار است تا باعث شود به سختی بتوانید آن را با قیمتی مناسب پیداکنید.

Samsung Galaxy S6 duos

بازهم یک شاهکار دیگر در زمینه طراحی و کیفیت ساخت از سامسونگ، در لیست ما قرار می‌گیرد. نسخه دو‌ سیم‌کارت گلکسی S6 مناسب کاربرانی است که به دنبال خرید یک گوشی دو سیم‌کارته با قابلیت‌های پیشرفته و البته ابعاد نه‌چندان بزرگ هستند. با خرید این گوشی می‌توانید از کیفیت خوب عکس‌برداری در پرتو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، به ویژه در شرایطی با نور محیطی کم بهره ببرید. صفحه‌نمایش با کیفیت، عملکرد خوب و تجهیز به قابلیت شارژ سریع نیز از دیگر مشخصه‌های این دستگاه هوشمند سامسونگ است که با قیمت یک میلیون و ششصد تا دو میلیون و سیصد هزارتومان (بسته به فضای ذخیره‌سازی داخلی و گارانتی) در بازار موجود است.

HTC One A9 dual

از آنجایی که امکان خرید آیفون‌های تولیدی اپل در قالب تجهیز به دو سیم‌کارت وجود ندارد، نزدیک‌ترین نمونه موجود از نظر ظاهری، HTC One A9 دو سیم‌کارت است که در قالب نسخه رنگ رزگلد، تشابه زیادی با آیفون۶ شرکت اپل دارد.

این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و برخلاف آنچه در S6 شاهد هستیم، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی داخلی به‌واسطه استفاده از کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. شاید تنها نقطه ضعف قابل چشم‌پوشی، عملکرد متوسط باتری این گوشی هوشمند باشد که در پایان روز شما را مجبور به استفاده از شارژر خواهد کرد. این دستگاه هوشمند نیز قیمتی از یک میلیون و ششصد هزارتومان تا یک میلیون و نهصد هزارتومان در بازار دارد.

Huawei P8

هواوی P8 با صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی است که در نظر آن‌ها ۵٫۷ اینچ اندازه‌ای بزرگ‌تر از نیازهای آن‌ها است. صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از رزولوشن تمام اچ‌دی بهره می‌برد و در قسمت پشتی دستگاه شاهد بهره‌گیری از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور RGBW و لرزش‌گیر اپتیکال هستیم. استفاده از مواد با کیفیت در بدنه این گوشی هوشمند، دوربین خوب و کیفیت تماس عالی از جمله مشخصه‌های ویژه این دستگاه هوشمند هستند. این دستگاه هوشمند را نیز می‌توانید با قیمتی از یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزارتومان در بازار تهیه کنید.

بهترین گوشی های دوسیم کارته ارائه شده در سال ۲۰۲۲

 

Samsung Galaxy Grand 2 (قیمت ۶۲۰۰۰۰ تومان)

سامسونگ گرند ۲ در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی و در اوایل سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار شد. این گوشی در واقع نسل بعدی گرند به حساب می‌آید و بهبودهایی از هر جهت در آن به وجود آمده است تا نگاه خیلی از کاربران را به خود جلب کند. این گوشی دو سیم کارته با صفحه نمایشی بزرگ، امکاناتی پیشرفته و با قیمتی مناسب پیشنهادی وسوسه کننده برای خیلی از کاربران به حساب می‌آیدسامسونگ گرند ۲ نسبت به مدل قبلی خود کمی بلندتر شده و سامسونگ قامت آن را به ۵٫۲۵ اینچ رسانده است. اما اتفاق مثبتی که در این گوشی افتاده است، ضخامت آن می‌باشد. با بزرگ‌تر شدن صفحه‌ی نمایش این گوشی و قدرتمندتر شدن آن نسبت به نسل قبلی خود یعنی گرند، ضخامت آن کاهش یافته است و از ۹٫۶ میلی متر به ۸٫۹ میلی متر رسیده است. نکته‌ی قابل توجه دیگر در طراحی گرند مربوط به جنس بدنه‌ی آن می‌باشد. جنس بدنه‌ی به کار برده شده در این گوشی کاملا شبیه به Note3 بوده و از چرم مصنوعی به همراه دوختی از نخ، استفاده شده است

همان طور که می‌دانید صفحه نمایش سری‌های گرند سامسونگ به بزرگی سری مگا نیستند، اما باید گفت که این سری جزو دسته‌ی فبلت ها به حساب می‌آیند. اندازه‌ی صفحه نمایش گرند ۲ نسبت به گرند ۰٫۲۵ اینچ یعنی چیزی در حدود ۰٫۶ سانتی متر افزایش پیدا کرده است. وضوح تصویر گرند ۲ نیز نسبت به گرند پیشرفت داشته و از کیفیت WVGA به ۷۲۰p رسیده و تراکم پیکسلی آن با توجه به افزایش ۰٫۲۵ اینچی در صفحه نمایش آن نسبت به سری قبلی خود، حدود ۱۰۰ppi افزایش داشته است. بنابراین گرند ۲ هم در زمینه‌ی اندازه و هم رزولوشن صفحه نمایش، نسبت به گرند ارتقا داشته استحال نگاهی اجمالی به دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی می‌اندازیم. دوربین گرند ۲ نسبت به گرند تغییر زیادی نکرده است و فقط در زمینه‌ی پردازش عکس‌ها، اندکی بهبود یافته است. رزولوشن تصاویر ثبت شده ۲۴۴۸×۳۲۶۴ پیکسل می‌باشد و تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی کیفیت بالایی دارند. رنگ‌های تولید شده بسیار زنده و طبیعی بوده و نویز تصاویر نیز کم است. به علاوه این گوشی می‌تواند با کیفیت Full HD 1080p فیلم‌برداری کند.

چیپ میان رده‌ی Snapdragon 400 به عنوان مغز متفکر برای این گوشی در نظر گرفته شده است. بر روی این چیپ ست یک پردازنده‌ی ۴ هسته ای Cortex A7 قرار گرفته که قادر است با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. همچنین چیپ گرافیکی Adreno 305 و ۱٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در واقع ما این پردازنده را پیش از این در گوشی‌های میان رده‌ی زیادی دیده بودیم که عملکرد سریع و مناسبی داشتند. سامسونگ برای گرند ۲، هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته که از این مقدار، حدود ۵ گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که این مقدار حافظه مسلما اندکی کم به نظر رسد. به هر حال گرند ۲ مانند تمام گوشی‌های دیگر هوشمند سامسونگ، مجهز به یک شیار کارت حافظه‌ی جانبی microSD است که به وسیله‌ی آن می‌توانید تا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی این گوشی را ارتقا دهیداما بیشترین و مهم‌ترین بهبودی که گرند ۲ نسبت به مدل قبل خود داشته، مربوط به باتری آن می‌باشد. با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش، رزولوشن بالاتر و قدرتمندتر شدن پردازنده‌ی گرند ۲ نسبت به گرند، سامسونگ از یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیم یونی برای این گوشی به کار برده است در ادامه مشخصات فنی این گوشی را مشاهده می کنید

گلکسی گرند 2 دو سیم کارته

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۶۳ گرم

پردازنده:Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع TFT – سایز صفحه نمایش: ۵٫۲۵ اینچ – دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ – تراکم پیکسلی: ۲۸۰ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت – حافظه رم ۱۵۳۶ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.3 Jelly Bean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:رادیو – قطب نما – باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی

Sony Xperia C (قیمت ۵۶۰۰۰۰ تومان)

سونی Xperia C یکی از گزینه های خوب برای خرید گوشی‌های دو سیم کارت موجود در بازار است.( همان طور که می‌دانید این گوشی تنها بازار کشورهای آسیایی و آفریقایی را هدف گرفته است.) این گوشی دارای ابعاد ۷۴٫۲x141.5 و ضخامت ۸٫۹ میلی متر می‌باشد و تنها ۱۵۳ گرم وزن دارد. Xperia C دارای صفحه نمایش ۵ اینچی از نوع TFT می‌باشد که رزولوشن ۵۴۰X960 را ارائه می‌دهد. تراکم پیکسلی این گوشی میان رده حدود ۲۲۰ppi می‌باشد که رضایت بخش است. مغز متفکر این گوشی را چیپست چهار هسته ای MT6589 با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد و پردازش گرافیکی آن بر عهده‌ی PowerVR می‌باشد و دارای ۱ گیگابایت حافظه RAM می‌باشد. سونی C دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایت است و همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه Micro USB تا ۳۲ گیگابایت را دارد. سونی C دارای سیستم عامل اندروید نسخه ۴٫۲٫۲ (Jelly Bean) است. همچنین این گوشی از شبکه های ارتباطی Wi-Fi , GPRS , Edge پشتیبانی می‌کند و دارای جدیدترین نسخه بلوتوث نسخه ۴٫۰ می‌باشد. در پشت این گوشی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار دارد که قابلیت فیلم‌برداری به صورت Full HD 1080p را دارد و یک فلاش LED در سمت چپ این دوربین برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف تعبیه شده. از دیگر ویژگی‌های دوربین C می‌توان به فیلم‌برداری به صورت HDR , لرزش گیر دست , فوکوس خودکار , عکاسی پانومارا و قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی (Geo Tagging) اشاره کرد. همچنین سونی دوربینی با کیفیت VGA 0.3 Mp را در بالای صفحه Xperia C به عنوان دوربین دوم قرار داده است تا قابلیت مکالمه تصویری را برای شما فراهم کند. Xperia C دارای سنسورهای مجاورت (برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش) و حسگر شتاب سنج (برای چرخش خودکار تصویر) می‌باشداز دیگر امکانات این گوشی می‌توان به رادیو FM , پشتیبانی از فایل‌های Word و مرورگر مستندات اشاره کرداین گوشی دارای باتری ۲۳۹۰mAh از نوع لیتیوم یونی می‌باشد که می‌تواند حدود ۵۸۸ ساعت در حالت ۲G و ۶۰۵ ساعت در حالت ۳G برای شما در حالت آماده به کار شارژدهی نمایددر آخر باید مجموعا به این گوشی نگاه کرد. واقعا حس خوبی از در دست گرفتن آن داشتیم و سرعت آن رضایت بخش است. اما در آن طرف قضیه صفحه نمایش این گوشی و باتری آن می‌توانست بهتر از این ظاهر شود. در ادامه مشخصات فنی این گوشی را مشاهده می کنید

اکسپریا سی دو سیم کارته

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۵۳ گرم

پردازنده:MTK MT6589 Chipset Quad Core CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی TFT – سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ – دارای رزولوشن ۵۴۰x960 – تراکم پیکسلی: ۲۲۰ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۴۰۹۶ مگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:رادیو – قطب نما – باتری ۲۳۹۰ میلی آمپر ساعتی

 HTC One Dual Sim  (قیمت ۱۱۰۰۰۰۰ تومان)

با اینکه کمتر پیش آمده در مورد ظاهر گوشی‌ها نظر دهیم و آن‌را بر عهده خواننده گذاشتیم، ولی در مورد HTC One کم لطفی است اگر نگوییم که واقعا زیباست. البته طراحی مستطیلی با گوشی‌های گرد آن شما را کاملا به یاد آیفون ۵ می‌اندازد، مخصوصا در مدل مشکی آن، اما به نظر ما حتی از آیفون ۵ نیز زیبا تر است. بدنه HTC One از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و وزن آن نیز ۱۵۶ گرم می‌باشد. این وزن مقداری بیشتر از آیفون ۴S با صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است که مشاهده می‌نمایید که برای یک گوشی در این ابعاد، وزن مناسبی به شمار می‌رود. ابعاد گوشی نیز ۶۹×۱۳۷٫۸ میلی متر است ۱۰٫۴ میلی متر نیز ضخامت دارد.

صفحه نمایش HTC One می‌رسیم. صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی از نوع SuperLCD 3 می‌باشد که دارای رزولوشن فوق‌العاده ۱۹۲۰×۱۰۸۰ یا Full HD می‌باشد. این رزولوشن با این ابعاد صفحه، تراکم پیکسلی ۴۶۹ppi را تولید می‌نماید. این تراکم پیکسلی، حتی از گوشی‌هایی مانند Xperia Z و HTC Butterfly نیز بیشتر است. فکر نمی‌کنیم لازم به گفتن باشد که این صفحه نمایش قادر است ۱۶ میلیون رنگ را نیز تولید نماید و چندین لمس همزمان را نیز درک نماید. در ضمن این صفحه نمایش دارای یک روکش ضد خش Corning Gorilla Glass 2 نیز می‌باشد. اما بد نیست یک توضیح نیز در مورد این تراکم پیکسلی ارائه نماییم. در این ابعاد، وجود رزولوشن ۱۰۸۰P شاید چندان هم با رزولوشن های پایین‌تر تفاوت نداشته باشد، چرا که چشم انسان قادر نیست به راحتی همه کیفیت تولید شده توسط صفحه نمایش را متوجه شود.

HTC One همانند گوشی LG Optimus G Pro از چیپ جدید کمپانی Qualcomm به نام Snapdragon 600 استفاده می‌کند که شامل یک پردازنده چهار هسته ای Krait 300 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 320 است. به علاوه این گوشی دارای دو گیگابایت حافظه RAM نیز می‌باشد. بدین ترتیب به معنای واقعی با یک غول طرف هستیم. در اکثر تست‌های انجام شده، HTC One توانست از اکثر گوشی‌های اندرویدی پیشی گیرد. همان‌طور که مشاهده می‌نمایید، در اکثر بنچمارک ها این گوشی با اختلافی کم، بعد از Galaxy S4 و Optimus G Pro قرار می‌گیرد. همان‌طور که مشاهده می‌نمایید، در بنچمارک های Pi که مربوط به سرعت پردازشی پردازنده می‌باشد، Linpack که مربوط به عملکرد هر یک از هسته هاست و Quadrant که مربوط به کارایی کلی گوشیست، HTC One در مقام سوم قرار گرفت 

HTC One با یک دوربین منحصر به فرد تولید گردیده است. این دوربین اولین دوربینی است که دارای پیکسل‌هایی سه برابر بزرگ‌تر از همنوعان ۱۲ مگاپیکسلی خود است. با این حال، با اینکه سنسور این دوربین به اندازه سنسور دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی است، اما عکس‌های ثبت شده با آن رزولوشنی معادل یک سوم عکس‌های ثبت شده توسط دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی را دارا هستند. HTC این پیکسل‌های بزرگ‌تر را UltraPixel نامیده است. در واقع، پیکسل‌ها در آیفون ۵ و نوکیا PureView هر کدام ۱٫۴ میکرون پیکسل هستند، در حالیکه هر پیکسل در دوربین HTC One دو برابر پیکسل‌های آیفون ۵ و PureView می‌باشد. پیکسل بزرگ‌تر باعث می‌گردد نویز تصویر کاهش یابد و گستره دینامیکی افزایش یابد. همچنین، نور بیشتری در عکس ثبت می‌گردد و عکاسی در شرایط نوری نا مناسب نیز با این دوربین راحت‌تر خواهد بود. دوربین HTC One دارای یک سنسور ۴ مگاپیکسلی BSI با فراخی دیافراگم f/2.0 است. عکس‌های ثبت شده در حالت ۱۶:۹ دارای رزولوشن ۲۶۸۸×۱۵۲۰ می‌باشند که اگر نسبت تصویر را به ۴:۳ تغییر دهید، رزولوشن به ۲۰۴۸×۱۵۲۰ کاهش می‌یابد که در حد یک دوربین ۳ مگاپیکسلی است. ممکن است این طور فکر کنید که کیفیت عکس‌های HTC One بسیار پایین است ولی واقعیت کاملا برعکس می‌باشدباتری موجود بر روی این گوشی یک باتری لیتیوم پلیمری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتیست. این باتری قادر خواهد بود به راحتی در مصارف روزانه تا حدود ۲٫۵ روز شارژدهی نماید. البته بهتر بود HTC بر روی این گوشی با صفحه نمایش Full HD یک باتری قدرتمند تر قرار می‌داد. در ادامه مشخصات فنی این گوشی را مشاهده می فرماید 

اچ تی سی وان دو سیم کارته

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۵۶ گرم – مناسب برای عکاسی

پردازنده:Qualcomm Snapdragon 600 Chipset Quad-Core Krait 300 CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super LCD 3 – سایز صفحه نمایش: ۴٫۷ اینچ – دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ – تراکم پیکسلی: ۴۶۹ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۳۲۷۶۸ مگابایت – حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۴ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.1 Jelly Bean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:رادیو – قطب نما – باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی

LG G2 mini Dual D618 (قیمت ۵۷۰۰۰۰ تومان)

ال‌جی جی۲ مینی کاملا از پلاستیک ساخته شده است؛ پلاستیک مرغوبی که نگاه هر کاربری را به خود جلب می‌نماید. ما این جنس پلاستیک را در محصول دیگر ال‌جی یعنی ال‌جی ال۷۰ دیده بودیم که دارای پنلی بافت دار بوده و کاملا حس رضایت بخشی را به کاربر منتقل می‌کند. درست است که جنس بدنه‌ی جی۲ مینی به خوبی نسخه‌ی کوچک شده گوشی Z1 نیست؛ اما کافی است به تفاوت قیمت این دو گوشی زوم شوید تا متوجه جنس بدنه‌ی بهتر سونی Z1 Compact شوید. من حیث المجموع، جی۲ مینی نسبت به قیمتی که دارد، جنس بدنه‌ی خوبی را به همراه دارد و ما این قول را به شما می‌دهیم که از جنس بدنه‌ی آن، هرگز ناامید نخواهید شدال‌جی جی۲ مینی دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۴٫۷ اینچی از نوع IPS است که وضوح تصویری برابر با ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. این مقدار وضوح تصویر سبب شده تا این گوشی تراکم پیکسلی نسبتا پایین ۲۳۴ppi را داشته باشد. به هر حال ما فکر نمی‌کنیم که انتظار یک صفحه نمایش با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل از یک گوشی میان رده زیاد باشد. پس بهتر بود ال‌جی برای بهتر جلوه شدن اولین گوشی مینی خود، از یک نمایشگر HD استفاده می‌کرد. اما باید این را هم بگوییم که این نمایشگر کیفیت خوبی در استفاده‌ی روزمره از خود نشان می‌دهد و از کار با آن لذت خواهید برد.

کیفیت دوربین این گوشی هم مانند سایر قسمت‌های دیگر آن، نسبت به جی۲ کاهش پیدا کرده است و از ۱۳ به ۸ مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است. این دوربین قادر است تا حداکثر اندازه‌ی ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل تصاویر را ثبت نماید. همچنین می‌توانید با دوربین این گوشی به فیلم‌برداری با ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل معادل با کیفیت FullHD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بپردازید. اما متاسفانه حالت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای دوربین این گوشی وجود ندارد که آن هم به خاطر استفاده از چیپ اسنپدراگون ۴۰۰ می‌باشد. یک فلاش LED دوربین اصلی این گوشی را همراهی می‌کند تا بتوانید عکس‌های بهتری را در محیط‌های تیره و تار بیندازید.

ال جی به جای استفاده از چیپ ست Snapdragon 800 که پیش از این در جی۲ استفاده کرده بود، از چیپ میان رده Snapdragon 400 در جی۲ مینی استفاده نموده است. همچنین پردازنده‌ی این گوشی از ۴ هسته و سرعت ۲٫۲۶ گیگاهرتز به ۴ هسته و سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز تقلیل یافته است. اما پردازنده‌ی Cortex A7 این گوشی به خوبی از پس برنامه ها و بازی‌های متوسط بر می‌آید. پردازنده‌ی قدرتمند این گوشی در کنار سیستم عامل به روز آن می‌تواند تجربه‌ی زایدالوصفی را به کاربر منتقل نماید. بر روی چیپ اصلی این گوشی، یک چیپ گرافیکی Adreno 305 و رم یک گیگابایتی قرار گرفته است که همه‌ی این‌ها می‌توانند عملکرد خوبی را برای کاربران به همراه آورد. اما از سویی دیگر، این کاهش قدرت در جی۲ مینی سبب شده تا برنامه ها و بازی‌های سنگین به خوبی نسخه‌ی اصلی در این گوشی اجرا نشود و با کمی لگ و کندی روبرو شود در ادامه مشخصات فنی این گوشی را مشاهده می فرماید

 

ال جی جی 2 مینی

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۲۱ گرم

پردازنده:Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS + LCD – سایز صفحه نمایش: ۴٫۷ اینچ – دارای رزولوشن ۵۴۰ × ۹۶۰ – تراکم پیکسلی: ۲۳۴ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:رادیو – قطب نما – باتری ۲۴۴۰ میلی آمپر ساعتی

Huawei Ascend G700 (قیمت ۶۲۰۰۰۰ تومان)

سیستم عامل این اسمارت فون اندروید نسخه ۴.۲ است.پردازنده موجود در اسمارت فون Ascend G700 ؛ یک پردازنده (CPU) چهار هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی که ساخت برند مدیا تک با معماری Cortex A7 می باشد ؛ است.از دوربین این اسمارت فون هم بد نیست بدانید که ؛ هواوی ترجیح داده است که در این اسمارت فون ؛ از دوربینی ۸ مگاپیکسلی به همراه فلاش LED استفاده نماید.گفتنی است که دوربین جلو اسمارت فون Ascend G700 ؛ یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی است.همچنین این اسمارت فون مجهز به حافظه رم دو گیگابایتی است.رابط کاربری به کار رفته در اسمارت فون Ascend G700 ؛ رابط کاربری Emotion UI مختص برند هواوی است.نمایشگر این اسمارت فون ؛ یک نمایشگر پنج اینچی از نوع IPS LCD است که رزولیشن ۷۲۰p را به ارمغان می آورد.با توجه به سایز نمایشگر اسمارت فون Ascend G700 ؛ شاید بتوان گفت که این اسمارت فون در رده فبلت ها جای می گیرد ! از جنس بدنه اسمارت فون Ascend G700 باید بگویم که ؛ از پلاستیک ساخته شده است و ضخامتی معادل ۹ میلی متر را داراست.وزن آن نیز تنها ۱۵۵ گرم است.گفتنی است که باتری تعبیه شده در اسمارت فون Ascend G700  ؛ یک باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی است ( باید اذعان کنم که این اسمارت فون ؛ در مصرف باتری مشکلی ندارد و جزو اسمارت فون های کم مصرف به شمار می آید)

Huawei-Ascend-G700-2

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۵۵ گرم

پردازنده:Mediatek MT6589 Chipset Quad Core Cortex-A7 CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۵٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۱۲۸۰x720 – تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت – حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:قطب نما – باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی

HTC Desire 700 Dual Sim   

Desire 700 با ضخامت ۰٫۴۱ اینچ (۱۰٫۳ میلیمتر) دستگاه باریکی محسوب نمی شود، اما نگهداری این محصول بسیار راحت است. کاور براق پشت این گوشی اندکی لغزنده بوده و اثرانگشت را به خود جذب می کند. اسپیکرهای استریوی جلو نیز اندکی ارتفاع به این دستگاه بخشیده اند، از این رو باید انتظار ارتفاع بیشتر را نسبت به اغلب دستگاه های پنج اینچی دیگر از این محصول HTC داشته باشید که البته ممکن است با نگه داشتن آن در جیب احساس راحتی نکنید.صفحه نمایش پنج اینچی بر روی Desire 700 به همراه رزولوشن ۵۴۰×۹۶۰ پیکسل qHD، تراکم پیکسل ۲۲۰ppi را برای این محصول به ارمغان آورده است. این صفحه نمایش از لحاظ تعریف جزئیات در متن بهترین نمی باشد، اما کار خود را به خوبی انجام می دهد.در درون گوشی Desire 700 یک پردازنده ی چهارهسته ای ۱٫۲ گیگاهرتز Snapdragon 200 قرار داده شده است. این چیپست در پایین ترین مکان زنجیره ی تراشه های کوالکام جای دارد، از این رو نباید انتظار کارهای خارق العاده ای همچون اجرای بازی Asphalt 8 را از این دستگاه داشته باشید. برای اجرای فعالیت های روزانه این پردازنده کافی و مناسب بوده و رابط کاربری Sense به خوبی بر روی آن اجرا می شود که البته گاهی با تاخیرهایی نیز روبه رو خواهیم شد. HTC این گوشی را با یک گیگابایت رم مجهز نموده که شما را با مشکل زیادی مواجه نمی کند، البته نمی توانید به اجرای ده ها برنامه پرداخته و انتظار عملکرد روانی را داشته باشید، از این رو خود این گوشی محدود به نُه برنامه ی باز شده در آن واحد است و برنامه های پیشین بیش از حد مجاز را به طور خودکار می بندد. Desire 700 همراه با تنها هشت گیگابایت حافظه داخلی ارائه شده که حدود ۴٫۷ گیگابایت از آن در دسترس کاربر قرار دارد، اما این گوشی دارای یک اسلات کارت microSD است که توسط آن می توانید حافظه این دستگاه را تا ۶۴ گیگابایت ارتقا دهید.

HTC گوشی Desire 700 را به یک دوربین با سنسور هشت مگاپیکسل مجهز کرده که متصل به یک فلاش LED برای تصویربرداری از محیط های تیره تر است. این دوربین و همچنین دوربین جلوی ۲٫۱ مگاپیکسل این گوشی دارای سنسورهای backside-illuminated هستند. دوربین اصلی به دیافراگم f/2.0 و لنزهای ۲۸mm تجهیز شده است.HTC برای گوشی HTC Desire 700 خود یک باتری نسبتا بزرگ ۲۱۰۰ میلی آمپرساعتی را در نظر گرفته که این باتری قادر به ارائه ی زمان مکالمه ی ۱۱٫۵ ساعت در حالت ۳G است و در حالت استندبای می تواند بیش از سه هفته دوام داشته باشد. این میزان استقامت برای یک باتری از مقادیر بسیار خوب محسوب می شود که نشان می دهد شما به خوبی قادر به اجرای فعالیت های روزانه خود در این گوشی دو سیم کارته در حالت استندبای فعال خواهید بود

HTC-Desire-700-Dual

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۴۹ گرم

پردازنده:Quad Core CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۵٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۹۶۰x540 – تراکم پیکسلی: ۲۲۰ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:رادیو – قطب نما – باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی

Samsung Galaxy Mega 5.8 I9152 (قیمت ۹۷۰۰۰۰ تومان)

این گوشی و برادر بزرگ‌ترش به درستی توسط سامسونگ مگا نامگذاری شده‌اند. با شنیدن همین نام می‌توان پی به ابعاد بزرگ گوشی‌های جدید سامسونگ برد. ظاهر گوشی همان ظاهر آشنای موجود بر روی اکثر گوشی‌های سطح بالای سامسونگ است، که البته باریک شدن قاب دور صفحه نمایش، آن‌را به Galaxy S4 بسیار شبیه تر نموده است. حتی قاب پشتی گوشی نیز دقیقا همان قاب پشتی پلاستیکی موجود بر روی Galaxy S4 است که همان طرح بافت دار نیز بر روی آن موجود است. به هر حال، کیفیت ساخت این گوشی نیز کاملا متوسط است و خطر آسیب دیدگی صفحه نمایش بزرگ آن در اثر ضربه بر روی این گوشی بیش از سایر گوشی‌ها احساس می‌گرددابتدا به معرفی صفحه نمایش این دستگاه می‌پردازیم. صفحه نمایش گلکسی مگا یک صفحه نمایش۵٫۸ اینچی از نوع LCD می‌باشد که رزولوشن ۵۴۰×۹۶۰ را ارائه می‌نماید. با وجود این ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش، تراکم پیکسلی ۱۹۰ppi به دست می‌آید که در مقابل تراکم پیکسلی Galaxy S4 و یا حتی Galaxy S III مقدار بسیار کمتریست. در عوض، از تراکم پیکسلی یکی دیگر از گوشی‌های بزرگ سامسونگ یعنی گلکسی گرند با صفحه نمایش ۵ اینچی بسیار بهتر است. اما عملکرد این صفحه نمایش، به طور کلی مناسب ارزیابی می‌گردد

سخت افزار این گوشی متشکل است از یک پردازنده دو هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتزی به همراه پردازشگر گرافیکی VideoCore IV و ۱٫۵ گیگابایت حافظه رم که به اجرای سریع و بهتر دستورات کمک می‌نماید. همچنین این گوشی با حافظه ۸ گیگابایتی تولید شده که قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۶۴ گیگابایت را نیز دارا می‌باشد. اما جدای از مشخصات عددی دستگاه، قدرت سخت افزاری و عملکرد آن بسیار خوب به نظر می‌رسد. وقتی در منوها به گشت زنی می‌پردازید، هیچ گونه کاهش سرعتی را مشاهده نمی‌کنید و سرعت منوها عالیست. سخت افزار قدرتمند گوشی به کمک پروژه کره سیستم عامل اندروید، باعث گردیده که گوشی‌هایی که از نسخه ۴٫۱ به بالای این سیستم عامل را دارا هستند بسیار سریع‌تر از نسخه های پیشین باشند.

دوربینی که سامسونگ بر روی این گوشی قرار داده، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی می‌باشد که قادر است عکس‌هایی با رزولوشن ۲۴۴۸×۳۲۶۴ پیکسل را ثبت نماید. همچنین یک دوربین ۲ مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری در قسمت جلویی گوشی وجود دارد که برای این امر کاملا مناسب استباتری موجود بر روی Galaxy Mega 5.8 یک باتری لیتیوم یونی ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتیست که برای یک گوشی با همچین صفحه نمایشی، وجود این باتری لازم به نظر می‌رسد. با روشنایی متوسط صفحه نمایش و کارهای روزمره با گوشی، این باتری بین ۱ تا ۱٫۵ روز شارژ دهی می‌کند که برای همچین گوشی غول پیکری عملکرد بدی به شمار نمی‌رود.

گلکسی مگا 5.8

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : ۱۸۲ گرم

پردازنده:Dual-Core CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۵٫۸ اینچ – دارای رزولوشن ۵۴۰ × ۹۶۰ – تراکم پیکسلی: ۱۹۰ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ

حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت – حافظه رم ۱۵۳۶ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی:۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین:۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:قطب نما – باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.