برتری ایران برابر لبنان در نیمه اول

۱۸ام بهمن ،

ممتازنیوز: نیمه اول دیدار ایران و لبنان با برتری ۲ بر صفر ملی‌پوشان ایران خاتمه یافت. 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران تیم ملی فوتبال ایران نیمه اول دیدار برابر لبنان را با برتری ۲ بر صفر به پایان رساند. گل‌های ایران را در این بازی رضا قوچان‌نژاد در دقیقه ۲۶ و جواد نکونام در دقیقه پایانی نیمه اول از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند. 

این دیدار در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا انجام می‌شود. 

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان با برتری محسوس ملی‌پوشان ایران آغاز شد. در همان دقایق ابتدایی بازی بازیکنان ایران چند موقعیت خوب گلزنی داشتند اما هوشیاری مدافعان لبنان و بی‌دقتی مهاجمان ایرانی از دست رفتند. 

دقیقه ۸، یکی از زیباترین صحنه‌های بازی رقم خورد؛ اشکان دژاگه در این لحظه با پاس فوق‌العاده زیبای خود خسرو حیدری را در موقعت خوبی قرار داد اما در یک رفت و برگشت این فرصت از دست رفت. 

دقیقه ۱۲، رضا قوچان‌نژاد با پاس عمقی خوب شجاعی در محوطه جریمه لبنان صاحب توپ شد اما عجله‌ او سبب شد این فرصت هم از دست برود. 

دقیقه ۱۸، بالاخره رحمان احمدی دیده شد! در این دقیقه برای اولین بار دوربین‌های تلویزیونی دروازه‌بان ایران را نشان دادند. در این صحنه لبنانی‌ها توانستند برای اولین بار توپ را به نزدیکی دروازه ایران برسانند. 

دقیقه ۲۰، پژمان منتظری اولین اخطاری بازی لقب گرفت. ندافع ایران در این لحظه با انجام خطای بی‌مورد در کنار خط طولی زمین و در میانه میدان با کارت زرد داور جریمه شد. 

دقیقه ۲۱، لبنان فرصت خوبی برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه محکم مهاجم لبنان از بالای دروازه خارج رفت. 

دقیقه ۲۴، لبنان در فاصله حدودا ۴۵ متری صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما این فرصت هم هیچ حاصلی برای حریف ایران نداشت. 

دقیقه ۲۶، ایران یک – لبنان صفر؛ اولین گل ملی رضا قوچان‌نژاد در این دقیقه به ثمر رسید. شجاعی از سمت راست دروازه لبنان نفوذ کرد و پشت محوطه جریمه توپ را به صورت عرضی به جباری داد و این بازیکن هم با یک پاس عمقی زیبا و سریع قوچان‌نژاد را صاحب فرصت گلزنی کرد. مهاجم ایران هم تک‌ضرب توپ را به تور دروازه حریف چسباند. 

دقیقه ۲۹، آندرانیک تیموریان از فاصله حدودا ۴۰ متری به سمت دروازه لبنان شوت زد اما دروازه‌بان لبنان، توپ او را که در چارچوب هم نبود مهار کرد. 

دقیقه ۳۲، مهاجم لبنان چند مدافع ایرانی را جا گذاشت و به سمت دروازه شوت‌زنی کرد اما ضربه او آنقدر محکم نبود که احمدی را به واکنش وادار کند. 

از دقیقه ۳۲ تا ۴۲ اتفاق خاصی در بازی رخ نداد تا این که در این لحظه اشتباه پولادی توپ را به مهاجم لبنان رساند اما مدافعان ایران توپ را به خوبی دور کردند. 

در آخرین دقیقه نیمه اول خطای مدافع لبنان روی دژاگه از سوی کمک داور پنالتی اعلام شد که این تصمیم از سوی لبنانی‌ها با اعتراض همراه شد. ضربه پنالتی را نکونام به سمت دروازه لبنان زد و دومین گل ایران را به ثمر رساند. 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.