برجسته ترین شاخصه های دور تازه خیزش مردمی یمن برضد “منصور هادی” چیست؟‌

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

گفتگوی ویژه خبری امشب با حضور حسن الصعدی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و مسعود اسداللهی کارشناس ارشد غرب آسیا ، موضوع قیام مردمی یمن را بررسی می کند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛خیزش مردمی برضد دولت یمن و رییس جمهور “منصور هادی” بالا گرفته است.

قیامی بر ضد “منصور هادی” که با دخالت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و حمایت غربی ها ، جایگزین “علی عبدالله صالح” شد. عبدا… “صالح “در چارچوب نهضت بیداری اسلامی مردم یمن،‌از قدرت برکنار شده و نهضت مردمی یمن هم ،در میانه راه به سرنوشت برخی دیگر از انقلاب های عربی دچار شد.

کشور ۲۵ میلیونی یمن به سبب اشراف بر تنگه راهبردی “باب المندب” از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است. جایی که اقیانوس هند را به دریای سرخ وصل می کند و گلوگاه رسیدن به دریای مدیترانه است.
 

جنبش انصارالله هم اکنون پیش قراول تظاهرات گسترده مردمی در یمن است. جنبشی که با اتکا به ارزش های اسلامی با هر گونه مداخله بیگانه مخالف است.

تازه ترین گزارش ها حاکی از این است که جنبش انصارالله با دولت به توافق رسید.این توافق پس از ان صورت گرفت که گروههای مردمی توانستند در کمتر از ۸ ساعت مراکز اصلی اداری و نظامی دولتی در صنعا پایتخت یمن را به تصرف در آورند.

برجسته ترین شاخصه های دور تازه خیزش مردمی یمن ،‌ برضد رییس جمهور منصور هادی چیست؟‌  قیام مردمی به رهبری انصارالله ،‌ چرا  با استقبال گسترده قبایل و مذاهب گوناگون مواجه شده است؟ علت مخالفت غرب به رهبری آمریکا و ارتجاع عرب به رهبری سعودی ،با تغییر ساختار حکومت در یمن چیست؟

“حسن الصعدی” عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن که از شهر صعده و  “دکتر مسعود اسداللهی “کارشناس ارشد غرب آسیا  امشب در گفتگوی ویژه خبری قیام مردمی یمن را بررسی می کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.