برج میلاد و نذرکردن روغن ریخته!

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سالن همایشهای برج میلاد تهران (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

سالن همایشهای برج میلاد تهران (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

موسیقی – زینب مرتضایی فرد: «خداحافظی برج میلاد با کنسرت‌های پاپ تا پایان سال»؛ این جمله روز قبل تیتر بخش فرهنگی اغلب خبرگزاری‌ها بود و امروز هم روزنامه‌های بسیاری آن را احتمالا منتشر کرده‌اند. فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل برج میلاد تهران اعلام کرده است که به سبب فشردگی برنامه‌هایشان کنسرت موسیقی پاپ برگزار نخواهند کرد و اولویت آنها تا پایان سال ۹۲ میزبانی کنسرت‌های سنتی و ملی است.

داستان از این قرار است که برنامه های برج میلاد تا پایان سال ۹۲ پر شده است. ماه های محرم و صفر هم که کنسرت های موسیقی برگزار نمی شود و پس از آن هم با فاصله کمی جشنواره های موسیقی و فیلم فجر برپاست بنابراین برج میلاد تا پایان سال فقط در ۱۵ شب می تواند میزبان کنسرت ها و اجرای گروه های موسیقی باشد و اما چه کسانی متقاضی اجرای کنسرت در این ۱۵ شب بوده اند؛ شش گروه موسیقی پاپ متقاضی ۶۰ شب برنامه و گروه های سنتی هم متقاضی ۲۰ شب برنامه بوده اند که برج میلاد تصمیم می گیرد پنج شب از اجراهای موسیقی سنتی را حذف کرده و این ۱۵ شب باقیمانده را به گروه های موسیقی سنتی اختصاص دهد.

مدیرعامل برج میلاد تهران دربارهٔ این اقدام گفته است: از آنجا که اولویت ما برگزاری کنسرت های موسیقی سنتی است و از سوی دیگر علاقه نداریم تبعیضی میان خوانندگان پاپ اعمال شود، تا پایان سال در حوزه برگزاری کنسرت ها فقط میزبان گروه های موسیقی سنتی خواهیم بود.

این در حالی است که برج میلاد در اغلب روزهای سال میزبان اجرای گروه های موسیقی پاپ بوده است و مدت هاست که اجرای موسیقی پاپ در آن به اجراهای موسیقی سنتی می چربد و فقط بعضی گروه های شناخته شده و معروف موسیقی سنتی به این سالن راه پیدا می کنند.

به نظر می رسد این موضوع بیش از آن که حمایت از گروه های موسیقی سنتی باشد، ناشی از این بوده که مسئولان برج میلاد نمی توانسته اند تبعیضی میان گروه های پاپ قائل شوند و اگر به جای ۶۰ گروه، ۲۰ گروه پاپ متقاضی اجرای برنامه بودند احتمال این می رفت که فضا را به موسیقی پاپ اختصاص دهند و حمایت از موسیقی سنتی را فراموش کنند. ضمن این که فراهم کردن امکان اجرا برای بعضی از گروه های موسیقی پاپ می توانسته به مشتریان پول ساز و پر و پا قرص برج میلاد که همین گروه های موسیقی پاپ می باشند لطمه بزند و سبب شود آنها در سال تازه کمتر به برج میلاد بیایند و ترجیح دهند در سالن دیگری کنسرت بگذارند.

امروز در شرایطی هستیم که تعداد سالن های مناسب اجرای موسیقی (صرف نظر از این که این سالن ها هم استاندارد نیست) بسیار کم است و اکنون سالن همایش های برج میلاد یکی از معدود فضاهایی است که گروه های موسیقی بسیاری متقاضی اجرای برنامه در آن می باشند بنابراین اگر بنابر حمایت از موسیقی سنتی است بهتر است این اتفاق در سراسر سال رخ دهد و توازنی در برگزاری کنسرت های سنتی و پاپ باشد، نه این که در روزهای پایانی سال و آن هم در چنین شرایطی یاد حمایت از موسیقی سنتی بیفتند و داعیه دار دفاع از این نوع موسیقی شوند و به قول معروف روغن ریخته را نذر امامزاده کنند!

منبع: جام جم/ بازنشر از ممتاز نیوز Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.