برخورد انضباطی با کارمند متخلف ایرانی در برزیل

فارس: رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، درباره نشست بغداد با بیان اینکه با دید مثبت به این مذاکرات نگاه می‌کنیم، گفت:‌ امیدواریم در چارچوب توافق شده‌ای که در نشست استانبول صورت گرفت این رویه با روند مثبت دنبال و نتایج خوبی را در بر داشته باشد و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس، عنوان کرد که ایران مجددا آمادگی خود را برای گفت‌وگو با آژانس بین‌المللی اتمی اعلام کرده و افزود: در چارچوب آژانس می‌توانیم به همکاری‌های خود ادامه داده و از حقوق خود بهره‌مند شویم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره حضور کارشناس سفارت ایران در برزیل در استخری مختلط در این کشور تصریح کرد: ‌اصل این حضور به هیچ وجه مورد قبول ما نیست و تخلف انضباطی محسوب می‌شود.

مهمان‌پرست ادامه داد: ‌این فرد بلافاصله به کشور فرا خوانده شد و پرونده‌اش در دست پیگیری است و بر اساس قوانین وزارت خارجه این موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین تصریح کرد: هیچ اختلالی در صادرات نفتی ایران وجود ندارد و دامن زدن به فضای منفی علیه همکاری‌های نفتی ایران و سایر کشورها عملا راه به جایی نخواهد برد.

وی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری در فرانسه گفت: این انتخابات تاکنون نشانگر عدم اقبال مردم فرانسه نسبت به سیاست‌های اشتباه مقامات دولت فعلی این کشور است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تایید سفر محمود احمدی‌نژاد به برزیل یادآور شد که هنوز زمان دقیق این سفر مشخص نشده است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.