برخورد با فروشندگان کالاهای بدون برچسب قیمت/مشتریان صورت‌حساب بگیرند

۲۹م دیماه ،

71-34.jpg

گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و عدم نصب برچسب قیمت روی کالا تخلف بوده و عاملان این تخلف تعزیراتی می‌شوند.

مجتبی فراهانی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اهمیت نصب برچسب قیمت، نصب نرخ‌نامه و صدور صورتحساب در مبادی عرضه در راستای شفافیت بازار و کاهش تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی اظهار کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و عدم نصب برچسب قیمت از مصادیق تخلف بوده و ملاحظه هر یک از این موارد قابل پیگرد است.

وی ادامه داد: نهادینه کردن درج قیمت از سوی تمامی واحدهای صنفی، نصب برچسب قیمت، نرخ نامه و صدور صورتحساب از سوی واحدهای توزیعی و خدماتی، امری ضروری است .

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در ادامه با تحلیل و بررسی وضعیت درج قیمت مصرف کننده در مبادی تولید و نصب برچسب قیمت و نرخ‌نامه در مبادی عرضه طی امسال توسط این سازمان گفت: برمبنای بازرسی‌های انجام شده میزان درصد تحقق درج قیمت مصرف کننده در مبادی تولید در سطح کشور ۹۹٫۶ درصد برآورد شده‌ که نسبت به نیمه اول سال قبل از ۰٫۲ درصد رشد برخوردار بوده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: براساس گزارشهای واصله میزان درصد نصب برچسب قیمت در مبادی عرضه در سطح کشور ۹۱٫۹ درصد برآورده شده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که درصد نصب نرخ‌نامه در رسته خدماتی در سطح کشور ۸۷٫۹ درصد بوده‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است، بیان کرد: در نیمه اول امسال از مجموع ۴۴ هزار و ۵۰۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، تعداد ۱۸۵ مورد (۰٫۴درصد) تخلف عدم درج قیمت مصرف کننده گزارش شده است.

فراهانی همچنین با اشاره به آمار تخلفات عدم نصب برچسب قیمت و عدم نصب نرخ‌نامه در شش ماهه اول سال جاری گفت: از مجموع دو میلیون و۶۶۵هزارو ۴۳ مورد بازرسی از واحدهای توزیعی تعداد ۱۰۶ هزار و ۷۷۹ مورد (چهار درصد) تخلف عدم نصب برچسب و از مجموع ۵۲۱ هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی از واحدهای خدماتی نعداد ۲۶هزار و ۳۶۸ (۵٫۱ درصد) تخلف عدم نصب نرخ‌نامه ، از سراسر کشور به ثبت رسیده است.

وی در پایان با تاکید بر این‌که واحدهای صنفی ملزم به ارائه صورتحساب به مشتریان می باشند، تصریح کرد: قیمت درج شده بر روی کالاها مبنای نظرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و اگر قیمت‌های درج شده مخدوش یا دست خورده باشد، خریدار می‌تواند با دریافت صورتحساب اعلام شکایت کند و به موقع هم به آن رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.