برخورد سختگیرانه اسلام با عاملان مخدوش کردن امنیت جامعه

۱فروردین ۱۳،

حجت‌الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم با اشاره به جرم محاربه تصریح کرد: اسلام با کسانی که به جرایم شدید مرتکب می‌شوند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد سختگیرانه برخورد می‌کند و شارع مقدس می‌گوید که جان این اشخاص باید گرفته شود.

حجت‌الاسلام “موسی قربانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ اجرای حکم اعدام زورگیران، اظهار داشت: مراجع انتظامی و قضایی در برخورد با زورگیر اخیر توانستند در کمترین زمان ممکن به مدارک وقوع جرم دست یابند و بر این اساس دستگاه قضا در کمترین زمان ممکن رسیدگی مورد انتظار رسیدگی آن را در دستور کار خود قرار داد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: دستگاه قضا در فاصله زمانی کمتر از دو ماه این پرونده را بررسی و حکم متناسب با جرم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه باید اصلاحاتی در آیین دادرسی صورت گیرد تا دادرسی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود، تصریح کرد: با این اصلاحات می‌توان امیدوار بود که برخوردهای مورد انتظار در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

این حقوقدان افزود: حساسیت مردم از طریق تسهیل در آیین دادرسی کاهش می‌یابد و سبب می‌شود که افکار عمومی به دستگاه قضا بیشتر  اطمینان کنند.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به جرم محاربه تصریح کرد: اسلام با کسانی که به جرایم شدید مرتکب می‌شوند و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد سختگیرانه برخورد می‌کند و شارع مقدس می‌گوید که جان این اشخاص باید گرفته شود.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این که مصادیق محاربه سلب امنیت از جامعه است، اظهار داشت: کسانی که امنیت جامعه را مخدوش می‌کنند و سبب رعب و وحشت در میان مردم می‌شوند باید براساس مصداق محاربه با آن‌ها برخورد شود.

وی با تاکید بر این‌که برخوردهای این چنینی با جرایم باید استمرار یابد، گفت: گاهی دلایل جرم به سختی کشف می‌شود از این رو روند دادرسی را با تاخیر مواجه می‌کند ولی انتظار می‌رود با جرایمی که مدارک آن‌ها به سرعت هویدا می‌شود، برخوردها نیز در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: مدارک جرم زورگیران خشن پایخت با وجود آن فیلم به سرعت در اختیار مراجع قرار گرفت، از این طریق مراحل دادرسی آن در فاصله زمانی کوتاهی انجام و حکم نهایی آنها صادر شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.