برخورد سرد کاخ سفید با لایحه ممنوعیت فروش سلاح

به گزارش ایرنا، این لایحه توسط اعضای حزب دمکرات کنگره و به عنوان ابراز همدردی نسبت به قربانیان حادثه تیراندازی ده روز پیش در شهر آرورای ایالت کلرادو تنظیم شده بود.

این لایحه صبح دوشنبه با استفاده از جو فکری مخالف قانون ازادی حمل سلاح در امریکا و تنها با هدف ممنوعیت فروش سلاح از راه دور و ازطریق سفارش نامه یا ای میل به مقامات کاخ سفید ارائه شد.

اما جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید بدون هیچ اظهار نظر مثبت تنها به ذکر این جمله بسنده کرد که ‘ من این لایحه را دیده ام ، لوایح دیگر نیز برای قانونگذاری در این زمینه ارائه شده که ما مشغول ارزیابی انها هستیم. ‘

برخورد سرد سخنگوی کاخ سفید از آن جهت باعث تعجب شده که باراک اوباما پس از حادثه تیراندازی خواستار پاسخی مناسب برای کشتار شهر آرورا شده بود.

پیش نویس اصلی لایحه یادشده توسط سناتور دمکرات فرانک لاتنبرگ و کارولین مک کارتی یکی از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان و دیگر عضو کنگره تنظیم شده است.

بر اساس متن این لایحه، به همراه ممنوعیت فروش سلاح از طریق مکاتبه فروش نامحدود مهمات نیز محدود شده است.

براساس مفاد متمم اصل دوم قانون اساسی امریکا حمل سلاح در این کشور ازاد اعلام شده است وهر از چند گاه و به هنگام بروز رویدادی مثل کشتار شهر آرورا مخالفان مدنی ، مشروعیت چنین قانونی را زیر سئوال می برند.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۴۱۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.